2009. március 4., szerda

Cantuccini

Ez a fotó az elmúlt nyarat idézi elém... még épp csak hozzászoktunk a gyönyörű és új kis lakásunkhoz, amihez egy egészen nagy erkély is tartozik, és persze muszáj volt ismerkednem az új sütőmmel... Nem is történhet jobb az emberrel egy meleg nyári napon (ha épp nincs az opciók között a vízpart), mint ülni a hűs erkélyen jó társaságban, finom ebéd után egy jó kávé és egy finom keksz mellett.


Bevallom, először hallottam a cantucciniről, amikor Ízbolygó blogján kutattam valami süti után (http://izbolygo.extra.hu/?p=478), mivel vendéget vártunk, és megtetszett ez a nem túl hivalkodó édesség. Elég ritkán vetemedem sütésre, lévén nem vagyok nagy édesszájú, de ezzel a desszerttel én is ki voltam békülve.

Kávéba mártogatva érte el nálam a tetőpontot.

Hozzávalók:
12 dkg liszt
7 dkg cukor
10 dkg mandula
negyed tk sütőpor
2 dkg puha vaj
1 tojás
fél citrom reszelt héja
késhegyi fahéj

A hozzávalókat (a mandula kivételével) egy tálban összedolgozom, s a végén belegyúrom a mandulát is. Nekem kicsit ragacsos lett a tészta, de leküzdöttem. :-) Saját képzettársítás, de ún. lapos alagútformát alakítok a tésztából, majd a 180 fokra előmelegített sütőbe teszem kb. 25 percre (sütőpapíron). Amikor ez lejárt, az alagutat ujjnyi szeletekre vágom, majd visszateszem a szeleteket a sütőpapírra és betolom őket még barnulni nagyjából 8-10 percre a sütőbe (nem érdemes légkeverést adni a keksznek, mert kiszárad).

Nincsenek megjegyzések: