2009. március 15., vasárnap

Csokis, csokis, csokissüti!

Itt aztán helye van a reklámnak, mind a recept, mind a használt csokik a Keserédessel hozhatók kapcsolatba! És már azt se tudom, hányadszor készül nálunk ez a szuperfinomság?! Viszont ami újdonság: ilyen formában először.

Épp a héten érkeztek meg az új szilikonos sütiformáim. :-)))

Ha jelzőket keresnék erre az édességre, azt hiszem a legtalálóbbak: őrületesen finom és még annál is egyszerűbb.
Most őszintén, mi többet akarhatnánk még?!?!?!

Ami kell hozzá:
  • 5 dkg fehér-, 5 dkg ét- és 5 dkg tejcsoki pasztilla
  • 10 dkg vaj
  • 12 dkg cukor
  • 8 dkg liszt
  • 4 dkg holland kakópor
  • 2 tojás
  • fél kiskanál sütőpor
A tészta összeállítása kb. 10 percet vesz igénybe. Első lépésként a vajat és a tejcsokit szép lassan össze kell olvasztani, ezután pedig hozzákeverni a 2 tojást és a kimért cukrot.
Az olvadással párhuzamosan kimértem + vegyítettem a lisztet, kakaót és sütőport, majd az egészet összekevertem a vajas cuccal.
Ebbe a masszába kerültek bele az ét- és fehér pasztillák, amelyek így sütés közben is kis foltokban maradtak a sütiben.

Ezután már tényleg semmi más dolgom nem maradt, mint a formákba kanalazni a barna masszát (kb. félig, mert majd' duplájára emelkedik a tészta), s a 180 fokra előmelegített sütőben megsütni kb. 20-25 perc alatt. Én légkeverést használok ennél a sütinél, lerövidíti a sütési időt. Persze érdemes fogpiszkálóval ellenőrizni, hol tartunk.

Korábban mindig sütőpapírral bélelt őzgerinc formában sütöttem, a recept ajánlása szerint, most azonban nagyon ki akartam próbálni az új formákat.

A szivecskés jól sikerült, de a mini krizantémokat nem a legsikeresebben adta ki az emelkedő tészta. Sebaj!

Egy kis vaníliafagyi kötelező mellé! Nekem most csokis-vaníliás keverék volt itthon, tömör gyönyör.



És egy kis praktika: ha nem frissen fogyasztjuk, érdemes a sütit pár másodpercre betenni a mikróba, hogy még jobban érvényesüljön a fagyi hűse.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ez nagyon jól néz ki. Arra nem gondoltál, hogy a csokiszív közepébe kanalazd a fagyikát? (Mondjuk, ha másnap fogyasztod a sütit és már hideg).

Noncsi voltam. :-)

Zsuci írta...

Gondoltam erre is, csak túl kicsinek találtam a mélyedést ott. Kisebb adag fagyival lehetne próbálkozni, de csupán az esztétika kedvéért... mert azt kinek elég?! :-)))