2009. március 15., vasárnap

Gombás-húsos cannelloni


Bemutatom: a mai, és egyben a holnapi ebéd. Kizárt, hogy bármennyi is kárba vesszen! És sokkal jobb a munkahelyi konyhában házi kosztot melegíteni, mint a Westend-ből hordani a szokásos kaját. Szóval rögtön nagy adagot készítettem, biztos ami biztos. :-)

Nem állítom, hogy gyorsan elkészíthető ételről beszélek, nem az a könnyen összedobós fajta... de megéri.

Hozzávalók:
  • 1 doboz cannelloni tészta
  • 2 doboz Mutti paradicsompüré
  • 4 dl sűrű paradicsomlé
  • 30 dkg darált marhahús
  • 1 kis csomag gomba (most csiperke)
  • 1 kisebb fej hagyma
  • 4-5 dkg bacon vagy császárszalonna
  • 2 dl tejszín
  • só, bors, bazsalikom, oregano
  • vaj
  • sajt
Hol is kezdjem?!

Kevés vajon megfonnyasztottam az apróra vágott hagymát, rádobtam a vékonyka csíkokra vágott szalonnát és pár percig együtt forgattam őket a vajon. Amikor a szalonna már kisült, a serpenyőbe toltam a darált marhahúst és addig forgattam, míg mindenhol kifehéredett (amennyire a marha ki tud fehéredni!?). Ekkor ráöntöttem a két doboz paradicsompürét, beleaprítottam jó adag friss bazsalikomot, hozzákevertem a szeletelt gombát, plusz fűszereztem oregánóval, frissen tekert borssal, sóval.

Lefedve rotyogtattam az egészet, míg a hús nagyjából megpuhult, ekkor hozzáöntöttem a tejszínt, és ezzel is rotyogtattam még, amíg az egész össze nem masszásodott. Közben persze kóstolgattam és pótoltam a hiányzó sót, borsot.

Fogtam egy lapos tepsit, öntöttem az aljára 2 dl házi, vagyis már fűszeres, édeskés paradicsomlevet, és kanalaztam rá a massza hígabb részéből. Aztán egymás után, ügyesen megtöltögettem a tésztacsöveket, 2 sorban lefektettem őket, s újabb 2 dl paradicsomlével öntöttem nyakon. Reszelt sajt került a tetejére, aztán alufólia, így toltam a tepsit a 180 fokos sütőbe.

Néha ránéztem, és kb. 20 perc után levettem a fóliát (idő kell neki, hogy a tészta ne maradjon kemény), újabb adag reszelt sajttal hintettem meg a szószos tésztát, ami közben szépen magába szívta a nedvességet; majd újabb pár percre visszakerült a sütőbe, hogy a sajt szépen ráolvadhasson.

És íme:
Iiisteni!!! :-)

Nincsenek megjegyzések: