2009. március 4., szerda

Gyors túrós táska reggelire

Újra hazaérkezett külfölről a férfi a házhoz, gondoltam, legyen valami olyan reggelire, amit igazán szeret. A túrós táska pedig azt gondolom, dobogós nála.

Persze senki ne gondolja, hogy igazi házitündérként nekiálltam kora reggel a tésztakészítésnek; a jól bevált Fanny trükkel játszottam.

Hozzávalók:

  • 1 csomag Tante Fanny "Friss élesztős leveles tészta"
  • 1/4 kg sovány túró
  • 2 ek cukor
  • fél csomag vaníliás cukor
  • reszelt citromhéj
  • 1 ek tejföl
  • 1 tojás és 1 tojás sárgája


A tésztát kivettem a hűtőből és míg pár percig akklimatizálódott, bekapcsoltam a sütőt, előmelegítettem kb. 180 fokra. Ezután a túrót, a tejfölt, a cukrokat, a citrom reszelt héját és egy tojás sárgáját összekevertem, s megkóstoltam, ízlésünknek megfelelően édes-e.

A kitekert tésztát négyzetekre vágtam (8 db), a négyzetek közepére kb. 1 evőkanál túrót tettem, s batyuszerűen összekapcsoltam a négyzetek 4 sarkát.

Sütőpapírral borított tepsire pakoltam a tatyókat és felvert tojással megkentem a tetejüket (ez milyen hülye szó!?)

A sütőt légkeverésre kapcsoltam (így gyorsabban elkészül a süti), s aranybarnára sütöttem a közben illatozó túrósokat.

Ugyan nem olyan magas az eredmény, mint a metróban terjengő illatok gazdái, de az íze igazán finom. A szétnyíló táskák pedig csak arról árulkodnak, nincs kispórolva a túró belőlük.

Nincsenek megjegyzések: