2009. március 21., szombat

Kolbászkrémes plágium tekercsek :-)

Múlt hét elején épp a szokásos gasztroblog-szemlé met tartottam, amikor egy gyors kis péksütiszerűséget találtam Piszkénél. És mivel arra jutottam, hogy nálam is megvan minden maradék a hűtőben, ami ehhez kellhet, némi variációnak teret adva, hát pár nap múlva el is készült egy adag kolbászkrémes tekercs.


Hozzávalók az én verziómhoz:
  • egy rúd Tante Fanny leveles tészta
  • kb. 15 cm füstölt házi kolbász
  • 3-4 dkg vaj
  • 3-4 dkg sajt (itt Pannónia)
  • 2-3 ek. ketchup
Igazából tényleg semmi extra, a leveles tészta kivételével mindent bele szórtam az aprítóba, amiből néhány igazítás és penge alá tuszkolás után lett egy kicsit darabos massza. Ezt a masszát a kitekert tésztára kentem, felhajtottam az egészet egy tekercsbe, majd a tekercsből szeleteket vágtam s sütőpapírra pakoltam (lapos tepsire).

A kis csigákat megkentem felvert tojással és kevés füstölt sajtot szórtam a tetejükre. Légkeveréssel addig ültek a sütőben 200 fokon, míg a tészta szépen megsült és barnulni kezdett.



A végeredmény elvi kérdéssé vált, mert válogatós Tamásom szerint ez egy "sütemény", s az mint olyan, törvényszerűen édes kellene hogy legyen. (!?!?!?!?!) A véleményével egyenes arányban alakult a fogyasztása is; hát ez van... több maradt nekem... szerintem nagyon finom lett, másnap nagyon kedves uzsonna is vált belőle.

Nincsenek megjegyzések: