2009. március 4., szerda

Lecsós - no de télen!?

Nincs fotóm, és túl izgalmas témám se, viszont írhatnékom, az már nagyon.

Sajnos a hétköznapok nem a nagy főzőcskézések fórumai, hol a munka miatt, hol a munka utáni munka miatt esem haza későn, esélyem sincs 20-30 percnél többet fordítani a kavargatásra, pláne hogy még enni sem ehetek belőle (zajlik ám a "nem vacsoráznom és ezt nevezem én fogyókúrának" szezon, és némi eredménye is van szerencsére).

Szóval tegnap este 8 körül beestem a hideg estéből a meleg szobába, és a szia-puszi után nekemszegezett első kérdésre, hogy "mit lehet enni?", azt találtam ki, h lecsós tarhonyát. Hogy kolbásszal vagy virslivel kéri-e az úr? - már éreztem, hülye kérdés, amikor kimondtam. Természetesen kolbász került bele. Jó kis hazai... Cered-en töltött, füstölt, családi termés. :-)

Na most ezt az ételt, mint nemrég kiderült, én rendhagyó módon készítem. Nem külön készül el a lecsó és a tarhonya, és eztán keverem össze őket, hanem a lecsóban duzzadnak meg a szemek finom ízesre.

Persze az igazsághoz hozzátartozik, h nem a kőkemény paradicsomokból állok neki lecsót gyártani a téli estén... ilyenkor ideális és Nigella-san azonnali a polcról leemelt, még nyáron eltett lecsó (anyukám kezét dicséri).

Minimális oliván megpirítom a tarhonyaszemeket (kb. fél zacskónyit) és amikor már barna színt kapnak itt-ott, rázuttyantom (igen, zuttyantom, ezért piros pöttyös az éppen viselt póló mindig) a lecsót (5-7 dl), belekarikázom a füstölt kolbászt, majd éppen csak rotyogós állapotban addig kavargatom, míg a lecsó és a tarhonya összeszerelmesednek.

Így készítve sokkal krémesebb állagú, selymesebb ez a fogás. Annyit szoktam csalni vele, h mikor hogyan szükséges, vízzel vagy (házi) paradicsomlével hígítom a levét - attól függően, h mennyit vesz fel a tészta.

Sajnálom, hogy megint lusta voltam fotózni... Amilyen "tréül" hangzik hogy lecsós tarhonya, legalább annyira finom amikor elkészül. Itt van nálam egy adag a munkahelyemen is. Tamásnak ez volt a vacsora, nekem ez lesz az ebéd. :-) Nyami!

Ja, igen... és h 'no de télen!? Egyik kolléganőm kérdezte, mit hoztam ebédre... s amikor mondtam neki, teljesen értetlenül nézett: lecsós??? no de télen!? Nem számított a nyárból elcsalt otthoni garázslatra. :-)

Nincsenek megjegyzések: