2009. március 27., péntek

Mustáros, fokhagymás sertésflekken

A mai napot itthon töltöm, s gondoltam, összehozok egy gyors ebédet magunknak. Bevásárlás közben körvonalazódott a menü - szeretek a szép vagy friss alapanyagokhoz fogást választani. Amikor megláttam a pultban a csont nélküli tarját, már tudtam, hogy egy régi kedvenc kerül ma asztalra.

Ha előre gondolkozom, ez az étel úgy készül, hogy a hússzeleteket mustárral, fokhagymával és olivaolajjal bepácolom egy éjszakára, s az így kiképzett husit teszem a tepsibe.

Most erre nem volt időm, de a végeremény így is kiváló lett.


Hozzávalók (2 személyre):
  • 4 szelet csont nélküli sertés tarja
  • 4-5-6 gerezd fokhagyma
  • 2-3 ek mustár
  • só, bors, olaj

A sütőt előmelegítettem 190 fokra, a húst megmostam, egy tepsit pedig kiolajoztam spray-vel. A szeleteket mindkét oldalukon sóztam, borsoztam, megkentem mustárral, majd a tepsibe fektettem. A fohagymát felszeleteltem és rászórtam a húsra, majd az egészre csorgattam még egy kis olivát. Kevés vizet öntöttem a tepsibe, fóliával lefedtem a tetejét és betoltam a sütőbe.

Kb. 3/4 órán át sütöttem (persze ez függ a szeletek vastagságától is), majd kivettem és ellenőriztem, hol tart a sütés. Amikor a villa már szinte problémamentesen csusszant a húsba, levettem a fóliát és rövid időre visszatettem a tepsit a sütőbe. Amikor a levét elhagyta és a hús is pirult egy kicsit, késznek nyilvánítottam.

Nekem akkor tökéletes ez a flekken, amikor a hús istenien omlós, de nincs kiszáradva.

Nagymamám féle pirított krumplival ettük (ez annyit tesz, hogy a felkockázott krumplit előfőztem, majd forró olajban gyorsan pirosra sütöttem), amire kevés hagymás fűszert szórtam.

Nincsenek megjegyzések: