2009. március 4., szerda

Reform bundáskenyér

Vagy valami olyasmi. :-) Tulajdonképp a "minek nevezzelek" kategóriába esik... és talán a bundáskenyérhez áll a legközelebb. Így nézett ki, amikor kivettem a sütőből:

Egyébként nincs benne semmi fortély, semmi titok... kell hozzá:
  • pár szikkadt kifli, zsömle, diákrúd, ami éppen kéznél van... (esetünkben kb. kettő, hosszában félbe, majd darabokra vágva)
  • 4-5-6 tojás (én hatot ütöttem fel)
  • a tojásba belekeverve-kavarva 1 ek tejföl
  • cheddar sajt - minél több annál jobb alapon
  • só, bors


Ennyi a titok, semmi más. A tejföllel felvertem a tojásokat, bele ízlés szerint sót, borsot törtem, majd ebbe a masszába áztattam a kiflidarabokat, hogy jól megszívják magukat (érdemes villával kicsit meg is szurkálni, h szottyosabb legyen a végeredmény.

Kivajazott/olivázott tűzálló tálba pakoltam a tojásos kifliket egy rétegben, s erre a rétegre szórtam egy kis maréknyi kockára vágott sajtot. Jött még rá a maradék kifli (nem volt teljes réteg, de vasárnap reggel ilyesmi mégis kit érdekel?!) :-), majd megszórtamaz egészet még egy kis reszelt sajttal.

200-220 fokra előmelegített sütőbe toltam, és addig sütöttem, míg a tojás szépen megemelkedett a kiflik körül, s közben persze meg is sült, a sajt pedig szép pirosra pirult. Középen pedig ott figyeltek az istenien megolvadt sajtkockák. Nyáááááááááááááám!!!

Tamásom nagy örömmel fogadja az ilyen és ehhez hasonló rendhagyó reggeliket, és miért ne, ha még kevesebb is a macera vele, mint az olajos, szobabüdösítő bundáskenyérrel?!

Szerintem gyönyörűszép!

1 megjegyzés:

Brigitta írta...

huuu ez tetszik, mindig gondban vagyok hogy a megszikkadt kenyérdarabokkal mit kezdjek (kidobni nem szeretek semmit) és a végén marad a "szobabüdösítő" bundáskenyér, de ez sokkal jobb ötlet
köszi