2009. március 4., szerda

Vargányás, tejszínes szűzérmék

Kicsit hektikusan alakult a vasárnapi ebéd... egyáltalán nem ez a fogás volt tervben, de amikor elővettem a fagyasztóban pihenő csirkecombokat, amiket korábban betáraztam... mondjuk ki, gusztustalannak találtam ahogy kinéztek. Én nem tudom, hogy a fagyasztás volt-e az oka, vagy minőségbeli problémák adódtak, de a combok szöttyedtek voltak, kiszáradt a szélük, fehéres volt... pedig tényleg, fokozatosan kiolvadtak, nem is mikróztam... szóval tudom, h nem szép dolog ételt kidobni, de ez történt.

Helyette viszont ezt sikerült ad hoc:

Olyan aranyos bogárka formája van! :-)

Szóval... fogtam gyorsan egy szintén a fagyóban pihenő, de megbízható, otthoni disznóvágásból származó szűzpecsenyét, valamint egy csomag szintén otthoni, a környékünkön szedett, majd vajon, petrezselyemmel párolt vargányát és sokat teketóriázni, variálni nem is volt időm... éhes férfi várta az ebédet.

Mennyiségeket most nem is tudok pontosan mondani, de kellett:

  • 1 szűzérme (kb. 35-40 dkg)
  • vajon párolt gomba - ezt tényleg nem tudom mennyi volt - kb. 5-6-7 közepes, nagyobb vargánya lehetett fénykorában
  • 2 dl tejszín
  • só, bors, oliva
  • 1 közepes fej vöröshagyma

A megmosott húst kicsit vékonyabb mint ujjnyi szeletekre vágtam. Olivaolajon megfonnyasztottam az apróra vágott hagymát, s a hússzeleteknek fehér kérget adtam minkét oldalukon.Tekertem rá perui sót, jó adag borsot, s egy kevés vízzel is felöntöttem az egészet, s kb. 20-25 percre ott is hagytam az egészet alacsony fokozaton, fedő alatt. No jó, belekevergettem, miután hozzáadtam a gombát (úgy az első negyedóra után) le ne égjen.

Isteni finom illatú, sűrű szósz rotyogott a végén, amihez már csak a tejszínt kellett hozzákeverni, összeforralni az egészet és kész volt a - Tamás szavai szerint - "20nyögéses fogás". Pár perc alatt mindent eltüntetett a tányérjáról és közben folyton nyögdécselt. Jó volt hallgatni! :-)

Ez is bizonyíték arra, hogy semmi különös, semmi különös, de igazán jó minőségű hozzávalókkal csodát lehet tenni.

Rizzsel és krokettel ettük.

És íme a tettre kész kezek: :-D

Nincsenek megjegyzések: