2009. március 4., szerda

Zöldséges csirke á la Pataky

Mivel a Férfiember csak hétvégén van a háznál, az előző és a következő hetet pedig külföldi munkálkodással tölti, nem akaródzott a nap nagy részét a főzésnek szentelni; azonban a Drága igen szereti a gyomrát... nem maradhatott el hát a vacsorakészítés.

Egy ideje már szemeztem az egyenesági rangidős nőrokonomtól, vagyis anyukámtól kapott Pataky tállal, hisz abban készítve az étel megkapja az egészséges jelzőt (s tekintve a holnapi ebédtervet, jól is tesszük, ha előre kompenzálunk), mindeddig azonban nem került sor a próbára.

Gyors bevásárlás, a hozzávalók beszerzése és hazafuvarozása, s már neki is láthattam a szükséges dolgok tálba dobálásához.

Hozzávalók:

  • esetünkben 5 csirkecomb (alsó)
  • 3 szem krumpli
  • 2 szál sárgarépa
  • 3-4 marék zöldbab (most fagyasztott)
  • 1 szál póréhagyma
  • só, bors
  • és egy kis csalásként 1 csapott evőkanál házi kacsazsír :-)

A tálat beáztattam hideg vízbe, s míg szívta magába a nedvességet, megmostam a combokat, valamint megpucoltam, megmostam és felaprítottam a zölségeket.

Kb. 20 perces fürdő után a tál aljába kerültek a pórészeletek, majd erre a csirkecombok. A húsra sót, borsot tekertem, majd ráhalmoztam a többi zöldséget is. A tetejére újból sót, borsot adtam, s ezen a ponton estem bűnbe a fent említett kacsasággal is.

Rá a tetőt, ment is be az előmelegített sütőbe. Azért nem mondtam fokot, mert az elején én sem tudtam, s nem is jól indítottam, a 200 fokos sütő meg se kottyant az edénynek, nem nagyon engedte párolódni a bentlakókat, ezért az első ellenőrzésnél úgy döntöttem: adok neki egy kis kakaót. 250 fok lett a nyerő nálam.

Érdemes néha ránézni, hisz a húsnak meg kell puhulnia. Amikor már bele tudtam szúrni a villát és majdnem késznek éreztem (kb. 30-35 perc), levettem az edény tetejét és anélkül sütöttem még 10 percig, de már csak 200 fokon.

A végeredmény:

Nem volt panasz... :-)

Nincsenek megjegyzések: