2009. április 5., vasárnap

Ánizsos, vaníliás tejbegríz

Ha adott X + extra 20-25 perc a reggeli készítésére, és X nagyobb mint nulla, érdemes tekerni egyet a legegyszerűbb tejbegrízen is.



Tényleg nem kell semmi más, csak:
  • kb. 6 dl tej
  • 2-3 csillagánizs
  • 1 rúd vanília
  • 2-3 ek. cukor
  • és persze búzadara (4-5 ek.)
A tejet egy csipet sóval forráspontig hevítettem, lehúztam a tűzről majd beledobtam az ánizst, és a vaníliarúd kikapart belsejét (plusz a rudat is). Az egészet letakartam és állni hagytam kb. 20 percig.
Aztán leszűrtem a tejet és visszatettem a tűzre. Forrástól ugyanúgy készítettem a tejbegrízt, mint bármikor máskor. A tejhez adtam a cukrot, kavargattam, majd amikor felforrt, jöhetett a dara, fokozatosan adagolva.

Tamás mindig kakaóval eszi ezt az édes reggelit, most azonban nem kért rá. Két adagot kanalazott be csöndesen. Szóval nem volt ez rossz! :-)

Nincsenek megjegyzések: