2009. április 28., kedd

Camambert-batyu

Tegnap dobtam össze ezt a nyálcsorgató vacsorát... igaz, elsőre nem lett tökéletes, de ebből is tanultam egy 's mást. Így nézett ki:



Munkából hazafelé menet vettem egy csomag leveles tésztát (de sajnos csak élesztős volt, nem a sima vagy a vajas, azok sokkal jobban működtek volna), egy fokhagymás-fűszeres camambert sajtot, illetve volt otthon néhány szelet sonka a hűtőben.

A tésztából egy nagyobb négyzetet kivágtam, közepére tettem a sonkaszeleteket, rá a sajtot egészben, majd itt következett a túlbuzgózott rész... jól ráhajtogattam a tetejére a tésztát. Azért igyekeztem bebiztosítani magamat, mert semmiképp sem akartam, hogy a sajt kibugyogjon a batyuból.

A halmot megkentem felvert tojással és 190-200 fokos sütőbe toltam... és szép pirosra sütöttem.

A hibát a túlzott biztonsági intézkedésekkel követtem el, ugyanis a tetején felhalmozódott több réteg tészta természetesen nem tudott átsülni és nyers maradt.

Ezt azért ügyesen kiküszöböltem és a nyers tésztaréteget kikaparásztam fogyasztás közben; s a baki ellenére el kell mondanom, hogy rendkívül ízletes fogást alkotott a tésztabatyus sajt egy kis salátával.

Nincsenek megjegyzések: