2009. április 19., vasárnap

Csirkenyársak grillezve



Az ötlet már korábban megragadt egy hatalmas grillezős szakácskönyvből; viszont most párosítanom kellett az "amid van, azt főzd meg" helyzettel. A hétvége nem a tervezgetés, bevásárlás, előkészítés jegyében telt/telik. De ez legyen a legnagyobb baj, ha mégis ilyen jókat eszünk. :-)

Összeszedtem a hűtőből és a fagyasztóból szinte mindent, amit hasonló helyzetekre raktározok el alkalomadtán.

Találtam:
  • 1 csirkemellet
  • spórolós márkájú, bio zöldborsót és bébirépát (drága volt, de utólag azt mondom, megérte, finom, ropogós zöldségek voltak a dobozokban)
  • emmentáli típusú sajtot
  • újhagymát
A hűtőn kívül pedig:
  • pár szem krumplit
  • 1 fej fokhagymát
  • 1 dl pirított földimogyoró olajat
  • sót, borsot
  • fanyársakat és egy raclette sütőt :-)
Utóbbiról Tamás azt állapítottam meg újfent: ez tényleg a legjobb háztartási eszköz, amire egy egyedülálló férfiembernek szüksége lehet... mégis én készítettem el az ebédet megint. :-P Szóval nincs ennek a férfiembernek szüksége se egyedül állásra, se sütőre, csak rám! :-)))

A csirkemellet úgy csíkoztam, daraboltam, hogy két verzió is készülhessen a nyársakból. Az egyikhez hosszabb vékony csíkokra van szükség, a másikhoz pedig kis téglalapokra, illetve hasonló hosszú újhagyma darabokra.

Egy kis illusztráció --->

A hagymás módszernél két szúrkapiszka kellett, amikre a képen látható módon feltűzögettem a kis húslapokat és a hagymákat.

A hosszú csíkok pedig azért kellettek, hogy egy egyszerű "itt be, ott ki" módszerrel felszúrjam azokat a pálcikára.

Sütés előtt az összes nyársat sóztam, borsoztam, illetve meglocsoltam a pirított földimogyoró olajjal, s abban párszor meg is forgattam. Nem volt sok idő álldigálni, éhes volt a gyomor, így kb. fél órát kaptak a nyársak a vigyázz!, kész!, tűz! előtt.

Aztán beizzítottam a sütőt, a nyársakat a már felforrósodott lapra helyeztem, az alsó lapátokba sajt került, a répa-borsó-(félkészrefőtt) krumplikockák trió pedig sós vajon párolódott ízletesre.

Kb. 8-10 perc alatt készre sültek - pirultak a husik, és hál' Istennek egy kis szeletelt, sült fokhagymának is maradt hely a sütőlapon. :-)

Bár minden ilyen egyszerű és nagyszerű lenne...

Nincsenek megjegyzések: