2009. április 3., péntek

Medvehagymás, sonkás quiche

Semmi komolyat nem volt kedvem ma főzni, munka után általában nem vagyok a helyzet magaslatán. Inkább egy kis pepecselésre vágytam. És ha már medvehagyma őrület... gondoltam, összehozom egy kis füstös, omlós feketeerdő sonkával.



Hozzávalók a tésztához:
  • 18 dkg liszt (1/3-2/3 arányban én teljes kiőrlésű és fehér lisztet használtam)
  • 1 tojás
  • 4-5 dkg reszelt pecorino romano sajt
  • 10 dkg felkockázott hideg vaj
  • só, bors, szerecsendió
  • 1 ek hideg víz, ha így könnyebben összeáll a tészta
A fentieket összedolgoztam, majd fóliába csomagolva a hűtőbe tettem 20-30 percre. Lisztezett deszkán, plusz fólián (! különben senki nem szedi fel onnan) kinyújtottam a tésztát és beügyeskedtem a sütőformába. A szélét az "innen-oda, onnan-ide egy kicsit" technikával építettem fel, majd villával kicsit megszurkáltam a tésztát. Amíg a szószt elkészítettem, a formát betettem ismét a hűtőbe.

Hozzávalók a masszához:
  • 2 dl tejszín
  • 1/2 dl tej
  • 3 tojás
  • kb. egy jó maréknyi medvehagyma, felaprítva (szerintem nagyjából 16-18 levél lehetett)
  • 10 dkg feketeerdő sonka csíkokra szelve
  • 5 dkg pec. romano sajt
  • só, bors
A tejszínt, a tejet, a tojásokat és a reszelt sajtot összekutyultam és megsóztam, majd a masszába beleforgattam az aprított medvehagymát is.*** A csíkokra vágott sonkát elosztottam a tésztán, ezután pedig rácsorgattam a tejszínes szószt.

200 fokra előmelegített sütőbe tettem a formát és kb. 30 perc alatt készre sütöttem. A tojás nagyon szépen felhozta a masszát és helyes kis tortát vettem ki a sütőből.

***
Be kell vallanom, hogy egy kicsit sós lett a végeredmény, de ennek igaz prózai oka van: épp az iráni, kékes színű sót próbáltam beletekerni a masszába, amikor annak valahogyan (!?) leesett a teteje és beleborult a tálba. Mentettem ami menthető, ennek hála "csak" az első 1-2 falatnál érezhető h sós. Aztán egyszerűen elmúlik a dolog, és megérkezik a finom íz. :-)))
Jó, tudom, ez elég bénán hangzik, de hát balesetek mindenkivel előfordulhatnak. :-) A szerelmes szakácsnő hazavárja épp késő este a reptérre érkező emberét.

Nincsenek megjegyzések: