2009. április 15., szerda

Szamócafagyinak indult...

... és az is lesz belőle, csak sajnos türelmünk nem volt kivárni. Olyan gyönyörű a színe és az íze is szuper frissítő. Már csak ki kell várni, hogy tényleg normálisan megszilárduljon.
Az ötlet egyébként Ízbolygótól származik, ott is a színek fogtak meg.


Megkaptam anyukám régi fagyigépét. Hogy valójában mennyire régi, nem tudom, mindenesetre egyáltalán nem megviselt. Nincs igazán az emlékeim között, hogy 1-2 alkalomnál többször használtuk volna. Pedig nagyon jó érzés saját fagyit gyártani, pláne hogy irtó könnyű és gyönyörű szép színes a végeredmény!

Ezt vásároltam ma:
  • 450 g-os fagyasztott szamóca
  • egy nagy poharas natúr joghurt
  • 1 db lime
  • plusz kellett még a fagyihoz méz (vagy cukor)
  • (szívem szerint egy kis borsot is őröltem volna az eperhez, de egy férfihang szigorúan letiltott a dologról.) :-) Na majd legközelebb... titokban... :-P
Az epret és a joghurtot nagyon gyorsan összeturmixoltam (ne is lássa, hogy joghurt van benne), belefacsartam kb. 1/4 lime levét és kevés héjat is belereszeltem; majd mézzel ízesítettem - ki, ki ízlés szerint. Kb. 2 ek-al elbírt simán.
Még egy kis turmixolás, és az egész trutyit beleöntöttem a fagyigép - pár órája már előre a fagyasztóban pihentetett - tartályába, rá a tető és mehetett is a kavar-kavar. Zümmögött a masina kb. fél órát... le is hűlt a fagyi, de nem vett fel igazi fagyi állagot. :-/ Gondolkodtam is, hogy mit kellett volna még belecsempészni... na majd kitalálom.

Egész egyszerűen egyébként úgy oldottuk meg a dolgot, hogy a tartály fagyistul visszakerült a fagyasztóba, ahol szépen dermed, nemsokára már lehet formásan kanalazni is. Persze csak ha marad még annyi...

Nincsenek megjegyzések: