2009. április 5., vasárnap

Tavasz van, tavaszi a csirke is

A hétvégi időjárás... a mai meg pláne... gyönyörűséges! TAVASZ VAN!!!
Sőt! Tegnap este hétkor indultunk el enni valamit valahol (hozzáteszem, körbeautóztuk szinte az egész várost, halálosan nem tudtuk eldönteni, mit kívánnánk, mire végül kilyukadtunk a Czukor-ban), és 21 fok volt. 21! Egészen fél9ig egy szál rövidujjúban ücsörögtünk. Imádom ezt az évszakot!


És ha már tavasz, amit látok, érzek és szeretek, meg is akarom ízlelni azt. Olyan ételt akartam készíteni, aminek egyszerűen, mindenféle pucc nélkül tavasz íze van. Így született ez az étel.

Miközben készítettem, szépséges illatok szálldostak körülöttem. És az sem hátrány, hogy nem kellett ezzel töltenem az egész délelőttöt. Maradt idő egy masszázsra és a napfényben sétálgatásra is.


A hozzávalók:
  • 8 csirke alsócomb
  • 1 csomag újhagyma
  • 1 nagy fehér paprika (TV)
  • 2 nagy fürtös paradicsom
  • kacsazsír (tudom, nem túl könnyű, de az íze...)
  • só, bors
Egy nagy evőkanál kacsazsírt olvasztottam egy edényben, amin kicsit megforgattam a nagyobb karikákra darabolt hagymát. Rádobtam a megtisztított húst, minden oldalról megforgattam, hogy kérget kapjon, majd ráhalmoztam a csíkokra vágott paprikát és a felszeletelt paradicsomot.
Sóztam, borsoztam, és egy kevés vizet öntöttem alá; majd fedő alatt az egészet puhára pároltam.

Amíg a hús párolódott, épp elég időm maradt a köret elkészítéséhez is - aminél egy csöppet csaltam. Krumplit hámoztam és vágtam nagyobb csíkokra, majd Meggle fokhagymás vajat karikáztam a tetejére. A tepsibe terítve kevés vizet kapott a krumpli is, és persze sót, alufóliát a tepsire, és már toltam is a 190 fokos sütőbe. Bő 20 percig pároltam zavartalanul, aztán levettem a fóliát, átforgattam a közben megolvadt vajon a csíkokat és jó meleg (220-240 fokos) grill fokozaton napoztattam még. Tálalás előtt 1-2 perccel arany színű cheddar sajtot reszeltem a tetejére és ráolvasztottam. Gyööönyörű!

Nincsenek megjegyzések: