2009. április 15., szerda

Tésztaétel Húsvét után

Ugyan mi nem tobzódtunk idén a húsvéti sonkában és társaiban, azért otthonról került pár szelet a hűtőbe, amivel kezdeni kellett valamit. És egyébként is volt még ott egy csomó olyan dolog, amit fel kellett már használni. Szóval így kerekedett ez a tészta tegnap este - hogy ma legyen mit ebédelni mindenkinek.

Hozzávalók egy jó nagy adaghoz:
  • 1 jó vastag ujjnyi szelet füstölt, főtt császárszalonna
  • 3 szelet húsvéti sonka (nekem tarja volt, de oly' mindegy sztem)
  • 1 póréhagyma
  • 5-6 fej vékonyra szeletelt csiperke gomba
  • 4-5 dl tejszín
  • só - de csak csínnyán a szalonna, sonka és a tejszín miatt
  • sok-sok bors
  • szerecsendió

A szalonnát vékony csíkokra vágtam és egy nagy serpenyőben pirítani kezdtem. Mivel füstölt-főtt császárom volt, eltartott egy ideig, míg megpirult, de érdemes kivárni. Rászórtam a karikára vágott pórét és összeforgattam vele; majd ugyanerre a sorsra jutott a felkockázott sonka és a gomba is. Pár percig forgattam, sütögettem a serpenyőbe került finomságokat, s közben egy kevés (bő fél deci) vizet is öntöttem alá.
Amikor már a meccset néző, s közben számítógépen bütykölő férfiembernek is feltűnt, h finomak az illatok, rázuttyantottam a tejszínt a sonkás-szalonnás-gombás-hagymás keverékre, tekertem rá annyi borsot, amennyit csak bírtam, s belereszeltem egy kevés szerecsendiót is - és milyen jól tettem!
Sót csak annyit érdemes tenni bele, ami feltétlen szükséges. Hisz szinte az összes hozzávaló sós magában is.

Az egészet rotyogtattam, amíg szép sűrű masszává nem vált, majd rákanalaztam egy kevés felpúpozott tésztára a próba adagot.
Megkóstoltam - nálam bevált. Kínáltam az egyébként notóriusan és mániákusan nem kóstolgatónak is, beleevett, majd végül levámolta a tányér tartalmát. :-)

Nincsenek megjegyzések: