2009. május 19., kedd

Töltött cukkinihajók




Finom, könnyű nyári vacsora vagy ebéd... férfiembernek is kielégítő, hisz bizonyítható a hústartalom. :-)

Szombat reggel elcsattogtam a közeli kis piacra, beszereztem a cukkiniket és persze ha már úgyis ott jártam, hazajött velem fél kiló gyönyörű eper is. Bevallom, eddig még képtelen voltam összehozni egy epres édességet. Egyrészt pillanatok alatt tűnik el nyersen, ami így a legjobb és legegészségesebb, másrészt 1200 Ft/kg-ért a pénztárcám is húzódozik pépesíteni, és egyebek. De majd csak összejön egy jó kis "szedd magad" még a nyáron!?

De igyekszem nem eltérni a témától...

Szóval a töltött cukkinikhez egy a Portugálban szerzett ebédből merítettem ihletet és hangulatot... és bár nem ugyanazt az ízt sikerült összehozni, ez is nagyon finomra sikeredett.

Hozzá:
  • 6 cukkini megmosva, félbevágva
  • 1 közepes csirkemell igen apró darabokra vágva
  • 1 doboz (Mutti) paradicsompüré
  • kb. 3-4 marék rizs, készre főzve
  • hagyma, oliva, bazsalikom, oregano, só
Első körben az aprított hagymát (nekem épp salotta, 4 db; de egy közepes fej vöröshagyma is szuper) kevés olívaolajon megfonnyasztottam, majd rápakoltam a csirkemellkockákat, és pár percig összepirítottam. Ezután kevés vízzel felöntöttem, sóztam, borsoztam és fedő alatt pároltam szinte készre.

A rizst megfőztem, mintha köretként szeretném használni és hűlni hagytam kicsit.

A cukkiniket félbevágtam, majd a közepüket egy kiskanállal kifarigcsáltam, hogy kb. 4-5 mm-es fal maradjon mindenhol. A cukkinibél egy részét (kb. egy cukkiniből) apróra vágtam és félretettem. A cukkinihajókat lespray-ztem olivaolajjal és megsóztam.

Amikor a hús megpuhult és a levét is elfőtte szinte teljesen, ráöntöttem a paradicsompürét, ment bele a mentett cukkinibél, újra ízesítettem sóval, borssal, és persze jöhetett bele a bazsalikom, az oregano és két nagy gerezd fokhagyma apróra vágva.

Ezeket együtt rotyogtattam kb. 6-8 percig, majd amikor az állaga és az íze is elérte a kész státuszt, belekevertem a rizst.

A masszát a hajókba kanalaztam, sütőpapíros tepsire helyeztem, a tetejükre pedig reszelt sajtot szórtam; végül a tepsit kb. 170 fokra előmelegített sütőbe toltam és nagyjából 30 percig sütöttem a töltött cukkiniket.

Amikor Tamás megkérdezte, hogy akkor ez most hogy is van, hol a köret, vagy hol a "hús" része az ebédnek... nemes egyszerűséggel csak azt mondtam: itt minden egyben van, semmi fakszni! :-)
Szerette!

Nincsenek megjegyzések: