2009. május 10., vasárnap

Körtés csokis süti

Kerti sütés desszertjeként készült a következő süti; melynek aranyos felvezetője volt, hogy a nálunk éjszakázó majd' 3 évessel a következő párbeszédet folytattuk:
- Sütünk tortát?
- Igen!
- Segítesz?
- Nem!

Hát ennyi, kérem szépen! :-)))




Első körben reggelit adtam a munkakerülőnek, majd ledaráltam a mandulát. Ezután elkészítettem a karamell szószt. 25 dkg cukrot 4 evőkanál vízzel karamellizáltam (először sokáig habzik, majd megkeményedik, amikor csak mérsékelten kell megijedni, maradhat a viszonylag erős hőfok is alatta, a kőkemény cukor gyönyörű, aranybarna karamellé olvad a végén), majd belekevertem kb. 1,5 dl tejszínt és 5 dkg vajat. Kitartóan és pánikmentesen simára kevertem a masszát és hagytam hűlni.

Ezután kivajaztam a piteformát, a sütőt pedig előmelegítettem 180 fokra.

3 tojást szétválasztottam, a sárgáját habosra kevertem 5 dkg cukorral, a fehérjét pedig egy picike sóval keményre vertem.
Egy tábla (10 dkg) 70%-os (Lindt) csokit 10 dkg vajjal összeolvasztottam, majd a barna katyvaszba belekevertem kb. 1 evőkanálnyi Metaxát.

Aztán itt kezdtek egybefolyni a szálak/tálak. :-)

A kikevert tojássárgákhoz kevertem a vajas-csokis részt, a 10 dkg darált mandulát és beleforgattam a felvert tojásfehérjét - igyekezve nem kivégezni a hab tartását. A formába öntöttem, igazgattam a masszát, majd a tetejére dobáltam a körtekockákat, majd pedig bőven csurgatott karamellcsíkokkal tettem fel az i-re a pontot.

Bő fél órát sült a sütőben, fogpiszkálóval ellenőriztem, valóban kész-e, ami késznek látszik.

Egy kis vanília fagyit el tudtam volna képzelni mellé, de így is isteni volt. Tömény ugyan, de inkább csak ízben, semmint állagában. Hisz liszt egy szál se ha visszaolvassuk!

Szumma szummárum kellett hozzá:

A sütihez:
  • 3 tojás
  • 5 dkg cukor
  • 2 körte
  • 10 dkg mandula
  • 10 dkg 70%-os csoki
  • 10 dkg vaj
  • csipet só
  • 1 ek Metaxa
A karamellhez:
  • 25 dkg cukor
  • 1,5 dl tejszín
  • 5 dkg vaj

2 megjegyzés:

Ízbolygó írta...

Ez jó darab! Én is megsütöttem anno.

Zsuci írta...

Igen, nálad is láttam. Te voltál a plusz motiváció.
Mostanában kezdem felfedezni a GoodFood recepteket... :-)