2009. május 15., péntek

Póréhagyma krémleves

Ez a leves nagyon bevált nálam... és az elfogyasztott mennyiség alapján Tamásnál is. :-) Ízletes, sűrű, nyamiii... semmit nem szeretnék változtatni rajta.



Megint 4 kéz serénykedett a tennivalókon, ki kavart, ki aprított, mindenkinek jutott tennivaló egy rövid időre. :-)

Egy nagyobb lábasban felolvasztottam 2-3 dkg vajat és ezen megforgattam, pirítottam 3 szelet apróra vágott bacon szalonnát és 5 felkarikázott salotta hagymát.
Amikor ezek összeestek és pirulni kezdtek beletettem a lábasba a felkarikázott póréhagymát és a krumplit, rákanalaztam 1 nagy kanál levest és fedő alatt 4-5 percig pároltam - közben néha megrázogattam.

Ezután ráöntöttem a levest, kevés sót, borsot adtunk hozzá és lassú tűzön addig főztük, míg a krumpli és a hagyma puhára nem főtt.
Lehúztam a tűzről, pár percig hűlni hagytam, majd botmixerrel átturmixoltam a levest.
Végül már csak újra kellett melegíteni, belekeverni a tejszínt, forralni egyet rajta és ízesíteni, ha szükséges.

A tetejére pirított bacon szalonnát törtünk össze; a díszítés és feltét funkcióját is betöltötte. Tamás pedig extra pirított bagettet ropogtatott hozzá.

És a hozzávalók pontosítva:
  • 5 db tisztított salotta hagyma (vagy egy közepes fej vöröshagyma)
  • 2-3 dkg vaj
  • 3 szelet bacon + a díszítéshez amennyi jól esik :-)
  • kb. 40 dkg póréhagyma (nekem ez most 4 vékonyabb szálból jött ki)
  • 3 közepes méretű krumpli
  • 1,4-1,5 l zöldségleves
  • 2 dl tejszín
  • só, bors