2009. május 5., kedd

Raclette kísérők - tzatziki, padlizsánkrém és társaik



Szintén hétvégi termés... néhány kence-fice... hűs, nyári... nyami. :-) Került az asztalra egy adott típusú padlizsánkrém, tzatziki (ha így kell), isteni finom sült fokhagyma és kis alufóliabatyukban sült, fűszervajas újkrumpli is. Hm... kit érdekel ilyenkor a hús???

A tzatzikihez:
  • 1 nagy doboz natúr joghurt
  • 1,5-2 kígyóuborka
  • 2 gerezd fokhagyma
  • só, bors

Az elkészítés játszi könnyen ment, lereszeltem az uborkákat a négyoldalú reszelő nagyobb lyukú oldalán, majd a reszeléket részletekben marokra fogtam és kinyomkodtam belőle elég tetemes mennyiségű vizet.
Ezután az uborkára öntöttem a joghurtot (1,5 uborkához én nem tettem hozzá az egészet, de a kettőhöz mindenképp kell, és persze uborkamérettől is függ a dolog, bár tudjuk, hogy nem a méret a lényeg.) :-) A lényeg az, hogy kellemesen trutyis állagot kapjon a dolog.
Utána már csak belereszeltem a fokhagymát, tekertem bele sót és borsot, majd állni hagytam a hűtőben, hogy összerázódjanak ők, a hozzávalók.

A padlizsánkrémhez:
  • 2 közepes padlizsán
  • 4-5 szem koktélparadicsom (a nagyobb verzió)
  • 3-4 szál újhagyma
  • fokhagyma
  • só, bors, olivaolaj
Szerintem ez a recept lényegesen leegyszerűsíti a padlizsánkrém fogalmát, de annál jobb! Nincs belecsorgatott olajtenger, nincs majonéz... szóval fittttnessszwelllllnesssssz a javából. :-)))
Bő egy óra alatt puhára pároltam a padlizsánokat (200 fokos sütő, padlizsánokat megszurkál, alufóliába csavar, várakoz), majd kicsit hűlni hagytam, lehúztam a héjukat és amennyire lehetett felkockáztam a maradékot.

Egy serpenyőben, kevés olivaolajon megforgattam a karikára vágott hagymát, s erre toltam rá a padlizsánt. Forgattam, forgattam őket, közben belecsempésztem a masszába a félbevágott paradicsomokat is, sóztam, borsoztam, belefokhagymáztam.

Majd amikor már kellemesen összemelegedtek, belezuttyantottam az egészet a turmixgépbe és kb. fél dl olajat öntöttem még bele. Amikor már teljesen pépes lett, kikanalaztam egy tálkába és vártam, míg kihűlt. Utána ez is a hűtőbe került fogyasztásig.

Ezeken kívül fokhagymát sütöttem, amivel aztán tényleg nincs sok tennivaló, csak várni kell rá szinte. 3 fej fokhagymának levágtam a skalpját, kis olivaolajat löttyintettem rájuk, s egyenként alufóliába csomagoltam, és 200 fokos sütőben 1,5 órán keresztül sütkéreztek. Elképesztő az eredmény... istenien krémes, ízes, hmmmm.......

Végül a batyuk... éljen az újkrumpli! Sok időt áldozva egyenként megpucolgattuk a kis drágákat, majd újra jött az alufólia (sok fogyott szombaton), 5-6 szem krumpli, és egy karika fűszervaj; ezt a műveletet ismételgettem sokszor. Összezártam a batyuk tetejét és 180 fokos sütőbe toltam egy tepsire pakolva. Kb. 25 percet töltöttek bent, amikor késznek nyilvánítottam a társaságot.



Ízkavalkád! Minden részét imádtam!

Nincsenek megjegyzések: