2009. május 15., péntek

Sajtos tészta variáció



A GoodFood szerint ez a "best-ever macaroni cheese". Kétségtelenül finom... de igen nagy problémám volt vele, hogy milliónyi mosatlan edény az eredmény - pláne egy fáradt csütörtök estére. :-S



Az eredeti recept alapján 25 dkg cheddar és 5 dkg parmezán kell hozzá; nálam a sajfelállás ez volt: 12 dkg cheddar (ennyi volt otthon), 9 dkg kéksajt, 10 dkg Pannónia sajt. A kéksajtnak köszönhetően erősebb, pikánsabb ízt kaptam, plusz eredmény pedig, hogy Tamás 3 villányi után megköszönte a részvételt. :-/ Hiába, túlfeszíteni semmilyen húrt nem szabad...

Szóval én ezeket használtam hozzá:
  • 1 magos bagett
  • 5 dkg vaj
  • 12 dkg cheddar sajt
  • 10 dkg Pannónia sajt
  • 9 dkg kéksajt
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 evőkanál mustár
  • fél liter 2,8-as tej
  • 3 ek liszt
  • 2/3 csomag rövid tészta

Mielőtt belekezdenék, el kell mondanom, hogy a tegnapi főzőcskében Tamás nagyon sokat segített!!! :-)))

Szóval első körben felvagdosta a bagettet kis darabokra, megfröcskölte kevés olivaolajjal, kevés sót tekert rá, majd az egészet betoltuk a 200 fokra előmelegített sütőbe, míg meg nem pirult. További sorsáról később.

A tésztát "majdnem készre" főztem kissé sós forró vízben, közben pedig elkészítettem a mártást.

A vajat felolvasztottam egy nagyobb serpenyőben, megpirítottam benne az apróra vágott fokhagymát, majd 1-2 perc kevergetés után beletettem a lisztet és kb. további 1 percig pirítottam.

Ezután a lisztes masszát felöntöttem a tejjel és csomómentesre kevertem; majd lassú tűzön főztem pár percig, míg besűrűsödött. Ekkor sóztam, borsoztam, majd belepakoltam a cheddar sajtot, a kéksajtot és a Pannónia sajt felét és az egészet jól elkevertem.

Ebbe a trutyiba ment a tészta, jól összeforgattam, s az egész egy tűzálló tálban végezte. A tetejére szórtam a pirított bagett darabokat, s a reszelt sajttal való borítás tette fel az i-re a pontot.
170 fokos sütőben kb. 20 percig sütögettük.




Észrevételek:

1) a legfurább hozzávaló a pirított bagett volt számomra, végül azonban kiderült, hogy isteni finom a roppanó és a szószos puha állag ha keveredik.
2) finnyás pasival megáldott személyek (ld. én) óvakodjanak a kéksajt használatától - parmezán, pecorino romano, vagy akár a Pannónia is tökéletes szerintem
3) azt gondoltam, hogy a tészta nagyon fel fogja szívni a masszát sütés közben, így a végeredmény száraz lesz, de szerencsére nem lett igazam; ez a szósz igen jól használható ilyen esetekben... gombával tervezem továbbgondolni.

Nincsenek megjegyzések: