2009. május 5., kedd

Spárgakrémleves - túl későn fotózva

Hétvégi vendégvárásunkra készítettem ezt a levest, de sajnos már csak az üres tányéroknál kaptam észbe, hogy jajj, a fotó. De azokat legalább megörökítettem. :-)





Ez volt az első spárgás próbálkozásom és ugyan nem maradéktalanul, de jól sikerült.
A probléma az volt, hogy a megadott mennyiségekből elkészült adag épp csak egy kis tányérkányira volt elég négyünknek... így kínosan érintett, hogy a vendégek szerettek volna repetázni. Ugyanakkor ezek szerint finomra sikerült! :-)

Hozzávalók az eredeti recept szerint:
  • 80 dkg spárga (esetben most 1 kg és fehér)
  • 5 dl tyúkhúsalaplé
  • 3 dl tejszín (nálam 2 dl)
  • 1 csipetnyi cukor
  • só, bors
  • 1 ek kukorica- vagy burgonyakeményítő (én kukoricát használtam)
  • 1-2 ek tej + a tejszín helyettesítője is tej volt nálam
Első lépésként levágtam a spárgák szárának végét, és megpucoltam/hámoztan a kis rudacskákat. A kis sípokat levágtam, majd forrásban lévő, kissé sós vízben főztem 2 percig. Utána hideg vízbe tettem őket, hogy roppanósak maradjanak, de párolódjanak tovább.

A levest 2 dl tejszínnel és 1 dl tejjel, a cukorral, sóval és tört borssal felforraltam és lábasban, majd a spárgaszárakat beletettem és kb. 12 percig főztem. Kicsit félrehúztam, hogy hűljön, majd az egészet beleöntöttem a turmixgépbe és simára turmixoltam.

Itt jött a mindent visz lépés, vagyis sűrű szűrőn át kellett törni, passzírozni a pépet. Alul maradt a könnyű leves, felül pedig a spárgát kellemetlenné tevő rész, az összeturmixolt szálak. Viszont ezért cserébe a mennyiség is megcsappant. :-(

A maradék levest egy lábasban újra felforraltam; egy kis tálkában összedolgoztam 1 evőkanál keményítőt, 1-2 evőkanál tejet és 1-2 evőkanál levest, majd ezt a levesbe kevertem. Így szerencsére nem lett csomós az a kevéske kis nedű. :-)

A végén sóval és borssal ízesítettem még, majd beledobtam a spárgacsúcsokat és tálaltam.
A vártnál jóval nagyobb sikert aratott. Pirított bagett karikákkal ettük/tunkoltuk.

Nincsenek megjegyzések: