2009. június 28., vasárnap

Bőrös malackaraj dupla burgonyás körettel





Amikor utoljára otthon voltunk, anyukámmal derékig bemásztunk a fagyasztóládába és találtunk ott 6 szelet szép bőrös malackarajt. Elkunyeráltatott... :-)

Aztán mivel tegnap kimaradt a főzőcske az életemből, tudtam, hogy ma feltétlenül készítenem kell valamit. Ezért előre ki is vettem a fagyasztómból a hússzeleteket, s becsúsztattam a hűtő egyik polcára.

Aztán délelőtt beugrottam egy gyors vásárlásra, s egy kis édesburgonya is hazajött velem az újkrumplik mellett. Most először készítettem édes verziót, és meg kell mondanom, maximálisan elégedett vagyok a "termékkel"!

A hús elkészítése bármiféle furfang nélkül zajlott, kellett hozzá:
  • egy nagyobb serpenyő fedővel
  • kb. fél dl fokhagymás napraforgóolaj
  • 3 szép szál újhagyma
  • 4-5 nagy gerezd fokhagyma
  • só, bors, víz
A felhevített olajon megforgattam a felkarikázott újhagymát, s a sózott, borsozott húsokat mindkét oldalunkon megforgattam a forróságban. Miután pirulni kezdett a szélük, felöntöttem az egészet kb. 1 dl vízzel, hozzáadtam a felcsíkozott fokhagymát és lassú tűzön puhára pároltam . időközben néha megfordítottam a malackákat.
Amikor már majdnem készre sültek, levettem a fedőt és sűrű szaftig forgattam nagyobb lángon minden szeletet.

A köret szuper kategóriájúra sikeredett... Tamás az érdeles jelzőt adta neki. Számomra külön fogásként is megállná a helyét.

Bele:
  • 1 kg apró újkrumpli - meghámozva
  • 1 erős közepes édesburgonya - én ezt is hámoztam vékonyan
  • 1 dl víz
  • só, bors, olívaolaj
  • 4-5 gerezd fokhagyma
  • 1 dl tejszín
  • kb. 7-8 dkg cheddar sajt
Egy tepsi alját lefújtam olívával, s beleborítottam a krumplikat (kicsiket egészben, nagyobbakat aprítva - a lényeg hogy kb. egy méretben), rászórtam félbevágott fokhagymákat s mindet jól összeforgattam, hogy egy vékonyka olajos film vegye körül szemeket.
Ezután sóztam, borsoztam, újból kevergéltem, majd a vizet a tepsibe öntöttem és az egészet letakartam alufóliával. A sütő 190 fokra előmelegítve vűrta, hogy puhára melengesse a krumplikat.
Nem tudom pontosan, de maximum 20 perc kellett a fólia alatt... ezután kóstoltam, kicsit még sóztam, majd meglocsoltam az illatos burgonyákat a tejszínnel és reszelt sajttal koronáztam. Következett a grill fokozat, csak 4-5 percre, amíg a tepsi tartalma csodásan színes, sajtos, sűrű és végzetesen kívánatos lett.

Egyéb teendőm nem is akadt, mint tálalni az ebédet, s egy kis paradicsomsalátát kínálni mellé.

Finom, igazi vasárnapi ebéd... s már töröm a fejem, mi mindent lehetne még tenni az édeskrumplival!?

Ötletek?

4 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Igazi békebeli vasárnapi ebéd :-)

Édeskrumpliból krémleves, jó fűszeresen!

Zsuci írta...

Igen, ez jó tipp... és ha olyan marad az idő, mint az utóbbi hetekben, igen aktuális is lehet.

szepyke írta...

Hu, de jól néz ki!!!!

Zsuci írta...

És milyen finom! Vagyis csak volt... egy falat sem maradt... de ez a köret még megér majd 1-2 misét számomra - így-úgy variálva.