2009. június 15., hétfő

Citromtorta




Egy újabb recept Anthony Bourdain könyvéből, friss, savanykás, számomra igazi nyári melegbe való édesség.
Gyorsan összedobható, nincs vele sok macera, a pitetészta pedig akár előre is elkészíthető.

Hozzávalók a tésztához:
  • 25 dkg sima liszt
  • csipet só
  • 2 dkg porcukor
  • 12 dkg vaj (hűtve, felkockázva)
  • 1 tojás felverve
  • 1,5-2 ek víz
A lisztet átszitáltam, majd hozzáadtam a sót és a cukrot. A halom közepébe mélyedést túrtam, s ide öntöttem bele a tojást, a vizet és a felkockázott vajat.
Az eredeti recept szerint mindezt nekem két kenőkés segítségével kellett volna összedolgoznom, hogy a vaj meg se olvadjon. Jelentem, belegondoltam, elvetettem és kézzel összemorzsolgattam a tésztát. Igen, azt hiszem ez volt a sorrend. :-)
Majd egy gombócba formáztam és folpakkba csavarva a hűtőben pihentettem egy szűk órácskát.

Közben elugrottunk otthonról, s mikor hazaértünk, lisztezett felületen kinyomkodtam, majd kinyújtottam 5-6 mm vastagságúra a tésztát, és a formába igazítottam. 180-190 fokos sütőben elősütöttem (cirka 12 perc alatt).

Közben pedig összedobtam a citromos lényeget, amihez kellett:
  • bő 1 dl citromlé
  • 10 dkg cukor
  • 4 nagy tojás
  • 2,3 dl tejszín
2 és fél nagy citrom levét kifacsartam s egy tálban összekevertem a kimért cukorral. Ehhez hozzáadtam a tojásokat és jól eldolgoztam, végül jött bele a tejszín, s kevertem az egészből egy homogén masszát.

A kicsit kihűlt formába öntöttem a citromos tejszínes folyományt, s a 170 fokra előmelegített sütőbe toltam. 25 percig sült, miután kihűtöttem és hűtőben tároltam további fogyasztásig.

Volt aki 2 szeletet fogyasztott belőle, nekem személy szerint egy szelet doszt elégnek bizonyult. És azt is be kell vallanom, hogy csoki nevelkedett édesszájúaknak (pl. Tamás) :-) nincs ínyére az eredmény. Savanykás is, tejszínes is, nem tudott mit kezdeni vele. Egyszerűen csak nem kérte. Ilyen is van.

Nincsenek megjegyzések: