2009. június 4., csütörtök

Gyors sonkás paradicsomos mini piték





Tegnap délután viszonylag későn derült ki, hogy elmarad a szokásos elfoglaltságom... így mivel időm szabadult fel, úgy döntöttem, készítek valami gyors, de szép vacsorát.
Plusz barátaink is felénk jártak, így velük is megkóstoltattam az eredményt. Ha jól láttam, mindenkinek nagyon tetszett. :-)

A gyorsaság jegyében a tésztát most nem magam készítettem... ilyenkor a legjobb segítség Fanny tánti. :-D

Szóval munka után elfutottam beszerezni a hozzávalókat:
  • leveles tészta (én most egy lap Tante Fanny tésztát használtam fel)
  • 10-12 dkg sonka (valami olyan, aminek íze van és láthatóan húsból készült)
  • 10-12 dkg sajt (most Pannónia)
  • 2 dl tejszín
  • 2 tojás
  • 2 salotta hagyma (vagy 2-3 szár újhagyma - a fehér rész)
  • kb. 10 db koktélparadicsom
  • bazsalikom (jó esetben friss... most szárított) :-/
  • kevés vaj (3-4 dkg)
  • szerencsendió, só, bors
Első lépésként a tésztából megfelelő méretű köröket kanyarítottam (kis formai segítséggel persze), és ezeket belehelyeztem a formákba. Mivel az enyéim teflonosak, nem vajaztam, nem liszteztem semmit.

Aztán elkészítettem a tölteléket.
Felolvasztottam a vajat és a vékony karikákra vágott hagymát megpároltam rajta kevés sóval. Amikor a salotta már megadta magát, beletoltam a felkockázott sonkaszeleteket, és a negyedelt paradicsomokat is a serpenyőbe és jól összerotyogtattam az egészet, szükség szerint még ízesítve.

Közben a tejszínt, a tojásokat és a reszelt sajtot összekutyultam, sóztam, borsoztam, reszeltem bele szerecsendiót (kb. fél kk.) és szórtam hozzá kb. 1 tk. bazsalikomot is.

Végül a kis tésztakosárkák aljába terítettem a hagymás-sonkás-paradicsomos raguból, erre pedig rákanalaztam a tejszínes masszából - minden kosárba annyit, hogy majdnem tele legyenek.
Mivel a nagyobb lyukon reszelt sajtcsíkok a halmok tetején állapodtak meg, további sajtszórásra nem került sor.

A formákat 170 fokra előmelegített sütőbe pakoltam és addig sütöttem, míg a tészta láthatóan meg nem sült és a sajt elkezdett pirulni a kosarak púposodó tetején (kb. 20 perc).

Friss salátával és anyukám készítette isteni finom bodza szörppel fogyasztottuk.

Nincsenek megjegyzések: