2009. június 7., vasárnap

Ratatouille+pirítós+sajt = zseniális




Tegnap este barátok voltak nálunk... fontos társasjátékozási elfoglaltság! :-))) Kipróbáltuk az új Alhambrá-nkat is... első körben igen sok dologra kellett figyelni és tanulgatni a szabályokat, de levontuk a tanulságot, ez egy igen jó móka hosszabb távon.

Aztán előkerült még egy Activity is... csak hogy lehessen egy jóízűt nevetni egymáson. Szóval jól telt az esténk. És a jó hangulat jó harapnivalót is kíván. Így készült el a fenti képeken látható isteni finom borkorcsolya. (Az ötletet a Nők Lapja Konyha júniusi számából merítettem.)

Hozzávalók: ( kb. 4 személyre)
  • 5 magos zsömle, vagy kb. 10 közepes szelet kenyér
  • 1 közepes cukkini
  • 1 piros kaliforniai paprika
  • kb. 20 db koktélparadicsom, vagy 2 nagyobb darab
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 3 vastag szál újhagyma
  • olívaolaj
  • 20 dkg brie sajt
  • 15-20 dkg jobbféle füstölt sonka
  • só, bors

Felforrósított olívaolajon megforgattam az apróra vágott hagymát és felszeletelt fokhagymát, és 1-2 percig puhítottam. Ezután rákerült az apró kockára vágott paprika és cukkini egyvelege, tekertem a serpenyő tartalmára borsot és kapott egy adag sót is, figyelembe véve, hogy a sonka is dob majd egyet a sósságán.

Míg a cukkini és paprika lassan rotyogott kb. 10 percig, a zsömléket félbevágtam és olívaolajat spricceltem rájuk, s oldalanként 1-2 percre betoltam az összeset az előmelegített sütőbe - grill funkcióval. Amikor mindkét oldaluk kellemesen megpirult (de ne száradjanak ki!!!), kivettem és félretettem őket.

A lecsóhoz adtam a félbevágott paradicsomokat és pár percig hagytam, hogy a kis pirosok befészkeljék magukat a keverékbe, átadják színüket és ízüket is. Ezután jött az apró kockákra vágott sonka, ezt is belekevertem a zöldségek közé, s összerottyantottam az egészet.

Végül a pirítósokra halmoztam a ratatouille-t, a szendvicsek tetejére pedig brie szeleteket helyeztem; a kész zsömlék pár percre - míg a sajt rájuk olvadt, -visszakerültek a grill alá, s onnan kivéve máris tálaltam a finomságot.

Engem teljesen levett a lábamról - mind az elkészítés gyorsasága, mind az íz!

Nincsenek megjegyzések: