2009. június 22., hétfő

Töltött krumplihajók



A hétvége az egyszerűség jegyében telt, nem készült semmi bonyodalmas. Ilyen is kell néha! :-) Viszont pihenni és jót enni összetartozik!, ezért vagy a városban bóklászva vettük magunkhoz a finom falatokat, vagy gyors ételeket készítettem; mint pl. ez a töltött krumpli.

Férfinépnek szava sem lehet, húsféle is akad a töltelékben bőven... köret és hús egyben - áldásos egység. Azért jól esett hozzá a képen is látható finom, édes paradicsom.

Hozzávalók:
  • 4 nagyobb újkrumpli (már egészen nagy méretűeket lehet találni; a képen pont egy kisebb virít)
  • kb. 15 dkg kolbász (nekem most Gyulai) - apróra kockázva
  • kb. 8 dkg sonka - szintén apró kockákra vágva
  • egy nagy dobozos tejföl kb. 3/4 része
  • 1 ek mustár
  • bors (sót nem kívánt a massza, a belevalók kitettek magukért)
  • sajt a tetejére (itt Pannónia)
Első lépésként jól lesikáltam a krumplikat és alufóliába csomagolva 1 órán át sütöttem a sütőben (190-200 fokon).
Aztán kivettem és a csomagolást megbontva hagytam kicsit hűlni, s amikor már a kezem bírta, meghámoztam a forró gömböcöket.
Ezután félbevágtam mindet és óvatosan, kiskanállal kikapirgáltam a puha krumplibelsőket.

Minden üregbe kanalaztam a sűrű kolbászos-sonkás töltelékből, a halmok tetejére pedig reszelt sajtot ügyeskedtem.

Kb. 10-12 percre visszatoltam a krumplikat a sütőbe, épp csak míg a sajt megolvadt és az egész összesült kicsit.

Ízletes és ha a krumplisütést nem számítjuk (de aközben meg lehet olvasni, tv-zni, miegymás), igen gyors eledel.

Nincsenek megjegyzések: