2009. június 30., kedd

Vargányás rizottó




Ez volt a tegnap esti nagyon gyors és még annál is finomabb vacsora. Természetesen a férfiszáj húst kívánt mellé, ami számomra teljesen érthetetlen, én viszont örömmel villáztam "csak" a szerintem tökéletesre sikerült rizsszemeket.

Bár az is igaz, h Tamás közölte - és ilyet még sosem mondott -, hogy akár hús nélkül is megette volna, olyan finom ez a "köret". :-D

Szóval... nem a klasszikus öntős-kevergetős módszerrel készült ez a rizottó... ahhoz én túlságosan lusta vagyok, időm pedig egyáltalán nincs rá így hétközben. Tehát a dolog egyszerűbb oldalát közelítettem meg.

Kb. egy evőkanál olívaolajon megforgattam egy nagyobb bögre arborio típusú rizst, majd felöntöttem bő másfélszerese csirkehús alaplével. Minimál erősséggel fedő alatt magára hagytam és legközelebb jó 10 perc múlva néztem felé - akkor egy kis levest még pótoltam.

A vargányám ismét otthoni forrás... vajon, petrezselyemmel, sóval, kis borssal lepárolva és fagyasztva... tehát ezzel annyi volt a dolgom, hogy kivettem a hűtőből és felmelegítettem. (Tudom, tudom, így könnyű... de nem tartott volna sokáig néhány szép vargányát megmosni, felszeletelni és gyorsan vajon megforgatni sem.)

Amikor a rizs 98%-ig elkészült, hozzákevertem a mascarponét, belereszeltem 4-5 dkg parmezánt és belekerült a gomba is. Az egészet összeforgattam és a még meleg főzőlapon hagyva kevés alaplével is lazítottam rajta, hogy pont jó legyen az állaga.

Gyors terítés, gyors tálalás, gyors élvezet! Ez kell egy utálatos hétfő estén! :-)

Szumma szummárum kellett hozzá:
  • 1 nagyobb bögre arborio típusú rizs
  • kb. 6-7 dl csirke alaplé
  • 2 ek mascarpone
  • 4-5 dkg parmezán reszelve
  • (vajon lepárolt, petrezselymes állapotban) kb. 14-15 dkg vargánya
  • olívaolaj
  • plusz vaj, só, bors, petrezselyem a gombához)
Egyéb sót nem használtam, hisz mind az alaplé, mind a sajtok és a gomba hozzájárultak az ízekhez.

Nincsenek megjegyzések: