2009. július 13., hétfő

Bacon-ös, hagymás pogácsák



A Delicious magazin augusztusi számában találtam ezt az ízletesnek ígérkező receptet, s első látásra elhatároztam, hogy elkészítem egy alkalmas vasárnap reggelen. Most volt az a vasárnap reggel...

Az is nagyon tetszett benne, hogy szinte semmi olyan nem kell hozzá, ami általában ne lenne itthon:
  • 45 dkg liszt
  • 1 cs sütőpor
  • 6 szelet bacon
  • fél tk. só (de egy kicsit több is elfér benne szerintem - így utólag)
  • 15 dkg vaj (hideg, felkockázva)
  • 2 tk. chilli pehely
  • 6 szál újhagyma, vékonyan felkarikázva (én 4et tettem bele, nem olyan vékonyak már itthon az újhagymák)
  • 10+5 dkg cheddar sajt, reszelve (nekem most fele cheddar és fele Pannónia volt)
  • 1-1,5 dl tej
Első lépésként a csíkokra vágott szalonnát ropogósra sütöttem, majd konyhai papírtörlőn leitattam és félretettem.

A lisztet, a sütőport és a sót az ujjaim között finoman elmorzsoltam, míg egyenletes nem lett. Hozzászórtam és elkevertem a chilli pelyheket, a hagymát, a bacon-t és 10 dkg-nyi sajtot; végül a tejet fokozatosan adagolva összeállítottam a tésztát.

Lisztezett felületen kinyújtottam (kb. 2-2,5 cm vastagságúra) és egy formával kikarikáztam az egyes pogikat. Sütőpapíros sütőlapra pakoltam a köröket, tejjel megkentem és sajtot szórtam rájuk befejezésként (elvileg ide is ír még chilli-t a recept, de nem akartam túlzásba vinni).

200 fokos előmelegített sütő felső részén aranybarnára sütöttem, majd hűlni hagytam az elkészült reggelit... végül már csak kóstolgatni kellett.

Annyit még a sztorihoz, hogy a receptben azt írták, 15 perc az előkészítés és 20 perc a sütés. Az ugye összesen 35.
Nos lehet h a vasárnap reggel vetette vissza tempómat, de azzal a szándékkal csusszantam ki az ágyból, hogy mire a mormota felébred, friss illat fogadja majd.
Mindennel együtt - aprítással, szeleteléssel, tészta összeállítással, ésatöbbi - kicsit több kellett, mint egy óra, hogy a pogácsák a már éhesen várakozó tányérján landoljanak. :-/

2 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Hú, ez milyen jó!

Milyennek képzeljem el? Omlós jellegű?

Zsuci írta...

Nem az a habkönnyű pogácsa, inkább a "van benne anyag" kategória; de puha belülről és ropogós kívülről - és még másnapra se szikkadt ehetetlenné.
A tésztája inkább kenyeres jellegre hajaz.

Azon gondolkodtam, hogy a tésztát még lazítani lehetne valamivel...
Legközelebb azt hiszem megpróbálom úgy is, hogy darált mandulával helyettesítem a liszt egy kisebb részét.