2009. július 13., hétfő

Békebeli sült csirke ebéd



Igazi vasárnapi hangulat... kirándulós program... végül sült csirke illat.

Szombaton vettünk szuper túracipőket, így vasárnap már viszketett a talpunk, hogy ki is próbáljuk bennük a járást valahol. Mivel én Budapest környékén nem vagyok még túl jártas, elautóztunk Dobogókőre és kirándultunk egyet a Rám-szakadéknál. Nagyon szép vidék, jó kis túrázó hely, a cipők pedig nagyon jól vizsgáztak.

Persze jó éhesen érkeztünk haza, már ezerrel korgott a gyomor, mire a csirke a tányérokra került.
Tényleg nem volt semmi fakszni, a combokat megmostam, sóztam (az ajándék perui sóval), borsoztam és bedörzsöltem fokhagymás napraforgóolajjal, majd aprított kakukkfüvet és bazsalikomot szórtam a bőrükre.
Tepsiben pakoltam mindet, egy nagy marék fokhagymát szórtam rá, kevés vizet engedtem alá párologni, majd alufóliával lefedve, 190 fokos sütőben 30 percig sütöttem.

Amikor a citrom csörgött, kivettem a tepsit a sütőből, lekerült a fólia, dobtak egy hátast bőrrel lefelé a combok és 200 fokon 5-6 percig sültek megint.

Aztán még mindig nem volt vége, pedig Tamás már szolidan megjegyezte: "tudna enni". Tepsi ki a sütőből, combok visszafordít, 220-230 fokos grill fokozat bekapcsol, combokat addig süt, míg a bőr szépen meg nem pirul.

És persze a hússütés közben rizst és sült krumplit készítettem, ezek nélkül nem lehet békés egy vasárnapi, békebeli ebéd!

Elégedettség áradt szét, miután befejeztük az ebédet.

Az ebéd stáblistája:
  • 4 egész tanyasi csirkecomb
  • 7-8 gerezd fokhagyma
  • só, bors, fokhagymás olaj
  • kakukkfű, bazsalikom
És a citrom:

Múlt héten vettem egy citrom formájú konyhai órát. Aztán másnap épp munkában ültem, amikor Tamás skype-on a következő üzenetet küldte: "a citrom, amit hoztál... ketyeg". :-)))

Első pillanatban azt sem tudtam, miről beszél?!... Aztán persze leesett... mondtam neki, hogy az csak akkor ketyeghet, ha eltekerte. Válasz: "igen, tekergettem, és most ketyeg". :-)))

Majd eltelt egy rövid idő... és jött egy újabb skype üzenet: "hú de megijedtem". :-D

2 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Ketyegő citrombomba :-DD

Gondolom, végül nem volt kifogás a ropogós pipicomb ellen! :-)

Zsuci írta...

Nem bizony! Csak a nagy csend kísérte! És némi közbevetett hümmögés. :-)))