2009. július 29., szerda

Tészta - instrukciókkal!!!




Általában ha otthon megkérdezem, mit főzzek, kb. ennyi a válasz: valami húst valami körettel. :-( Ezért meg is lepődtem, hogy tegnap teljesen mást mondott a kedves, sőt tovább is bővítette az instrukciókat: valami tésztát... pici sonka, gomba, ilyesmi. (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
Azt sem tudtam, hova legyek az örömtől!

Úgyhogy nagy hirtelen a fenti képen látható megoldás kerekedett a kívánság nyomán.

Hozzávalók (2 adag):
  • kb. 10-12 dkg sonka
  • kb. 8-10 dkg vargánya (a fagyasztóból - de ha friss, pláne jó)
  • 2 kisebb paradicsom
  • 2 dl tejszín
  • 2 szál újhagyma
  • só, bors, olívaolaj
  • tészta
A tészta kb. bármilyen lehet - nálunk most a maradék hasznosítás jegyében vegyesen került a vízbe farfalle és rövid cső vagy mi. Nem rontott semmit az ízeken! És valamikor ezeknek a maradékoknak is el kell fogyniuk.

A szószhoz kis olíván megforgattam a felkarikázott hagymát, majd jöttek a paradicsomkockák, 1-2 percig forgattam együtt ezeket, utána pedig hozzápakoltam a felcsíkozott sonkát és a gombadarabokat. Sóztam, borsoztam... majd újabb 1-2 perc után felöntöttem tejszínnel. Amikor újra rotyogni kezdett a serpenyő tartalma, és a fehér+piros-ból gyönyörű rózsaszínes szósz lett, lekapcsoltam a kerámialapot, és magukra hagytam őket. Néhány percig még eléggé melegített a lap és összeértek az ízek, aztán már csak bele kellett forgatnom a kifőtt tésztát, állni hagytam pár percig és tálaltam is.

Igen pozitív volt a visszajelzés, állítólag naaaaaaaaagyon finom! :-)

Nincsenek megjegyzések: