2009. július 11., szombat

Borjú borda Calvados mártással




Délelőtt elmentünk a Nagycsarnokba. Volt ott sok zöldség, gyümölcs, hús és hangulat...
Vettünk egy szép nagy darabot egy néhai borjú bordáiból. Aztán...

Kitaláltam, hogy legyen valami új. Valami érdekes. Végül finomat ettünk.

A húst megmostam és kb. ujjnyi szeleteket ügyeskedtem belőle... csonttal vagy csont nélkül... lett ilyen is, olyan is.mindkét oldalukat sóztam, borsoztam és egy kis olívaolajat spricceltem rájuk.

A fűszerezett hússzeleteket pihenni hagytam, közben elindítottam a köretet is.

Aztán egy serpenyőben olívaolajat hevítettem, a húsokat megforgattam lisztben, majd mindkét oldalukon szép aranybarnára sütöttem (oldalanként kb. 3 perc, ne száradjon ki, középen még épp rózsaszín maradjon). A kész szeleteket melegen tartottam, míg a mártás is elkészült.

A Calvados-t a serpenyőbe öntöttem, hogy feloldja a sütés közben odaragadt pörköket. Rottyantottam rajta egyet-kettőt, hogy az alkohol távozzon, majd tejszínt és paradicsompürét kevertem hozzá, végül pedig felolvasztottam benne egy kevés vajat és elkevertem 1 tk. citromlevet.

A húst a körettel tányérra rendeztem, majd rákanalaztam a szószból is.

Végül jóízűen elfogyasztottuk. :-)


Hozzávalók:

4-5 szelet borjú borda
só, bors, olívaolaj
1 dl Calvados
1 dl tejszín
2 ek paradicsompüré
1 tk citromlé
2 dkg vaj

Nincsenek megjegyzések: