2009. július 27., hétfő

Brownie - avagy a csoki mennybemenetele




Ebben a formában most készült először, de próbáltam már több csokis süti, vagy mondjuk így: brownie receptet is. Fontos faktor nálunk, mert igazán csak az lehet elismert desszert a ház uránál, ami csokis. :-) És persze kötelező kiegészítője a finom vanília fagyi!

Ez a recept még egy korábbi, azt hiszem júliusi GoodFood-ból való; a tésztája úgy indul, mint a szedres, nektarinos sütié.

A hozzávalók:
  • 25 dkg vaj
  • 24 dkg barna cukor (30 helyett)
  • fél rúd vanília magja
  • 3 nagyobb tojás
  • 20 dkg liszt
  • kicsit több mint fél zacsi sütőpor
  • 5 dkg holland kakaópor
  • 10 dkg tejcsoki pasztilla
  • csipet só
Első lépés, hogy a vajat megolvasztom és hűlni hagyom pár percig. Eközben pedig kimérek minden hozzávalót. Az eredeti recept 30 dkg cukrot ír, de mivel a múltkor túl édesnek találtam az eredményt, most csökkentettem az adagot.
Szóval az olvadt vajat simára kevertem a cukorral, a vaníliarúd kikapart magjaival és a tojásokkal, majd hozzáadom a kakaóport és sütőporos lisztet is, szépen adagolva, hogy felvegye a massza.

Ezután belekevertem a csokipasztillákat és kivajazott, kilisztezett tepsibe (20x30 cm) eresztettem a nagy barna trutyit. :-)

Előmelegített sütőben sütöttem 160 fokon légkeveréssel kb. 10 percig, majd 180 fokon tovább, míg ki nem állta a fogpiszkáló próbát.

A recept 35 percet írt sütési időnek, de nekem kb. 22-23 perc alatt tökéletesre sült a tészta. Nem szottyos és nem is száraz, azaz pont szuperjó!

Hűlni hagytam és amikor már csak langyos volt, felszeleteltem, mellékanalaztam a fagyit és boldog mosollyal belapátoltuk az arcunkba. Tamás még repetázott is! Pedig ez nagy szó!

(Ja és még egy csalás az írott recepthez képest: a tetejére valami nagyon cukros, sűrített tejes izét tettek - na az ilyesmi nálunk nem nyerő, csak a vanília fagyi.)

Hát így esett! :-)

4 megjegyzés:

trinity írta...

Köszönettel el is mentettem:))

Zsuci írta...

Remélem, nálatok is jól vizsgázik majd! :-)

Chef Viki írta...

Imádom a brownie-t!!! Full csokoládés süti, abszolút nyerő!

Vanília fagyival, na megyek is, mert rácsurog a nyálam a gépre :-))

Zsuci írta...

:-)))

Inkább dobj össze egy adagot, Viki - hipp-hopp megvan.