2009. július 14., kedd

Gyors tortilla vacsora garnélával




Tegnap este szerettem volna valami gyorsat összedobni, aminek azért van némi "hírértéke" is. :-) Így jött a tortilla ötlete - persze csak azért lehet gyors a művelet, mert magát a tésztát nem én készítem; a leggyorsabb megoldás elsétálni a Culinarisba érte.

Aztán jött a következő lépcső: mivel töltsem meg? Van még ugye a múltkor szerzett garnélából a fagyasztóban. Ez egy. Aztán a paradicsom mostanában az elhagyhatatlan kategória győztese - ez még egy. Ehhez jött még egy véletlen - a boltban járkálva szuper érett avokádót találtam.

Meg is volt a kész haditerv. Vagyis volt a tarsolyomban:
  • 2 kisebb újhagyma (már nem a száras, inkább pici vöröshagyma forma)
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 2 ek. olívaolaj
  • 3 közepes paradicsom - apróra vágva
  • só, bors, chilli pehely
  • bő 15 dkg garnéla
  • 1 érett avokádó - felkockázva
  • 8-10 dkg cheddar sajt
  • tortilla (nekünk az elkészített töltelék 5 lapot töltött meg a kisebb méretűből; amúgy a csomagban 10 db van... jó lenne egy kisebb kiszerelés is, amit egy alkalommal lehet elfogyasztani!)
Először a vékonyra szeletelt hagymaféléket forgattam meg a felhevített olajon, majd rádobtam a paradicsomot is, sóztam, borsoztam, és közepes lángon forgattam pár percig, hogy a paradicsom asszimilálódjon a szószos létbe.

Ezután beledobtam a serpenyőbe a már félig kiengedett rákokat is, tűréshatár szerinti mennyiségű chilli-t tekertem rá, majd további percekig rotyogtattam - immár a finisben... csak arra volt szükségem, hogy a felesleges nedvesség elforrjon és egy szószos állag maradjon a paradicsomokból.

A főzőlapot lekapcsolva hozzákevertem az avokádó kockákat is a töltelékhez, és kb. 1 percig hagytam, hogy az egész összemelegedjen. (Az avokádót nem akartam sütni vagy elpépesíteni.)

A tortillákat a hűlőfélben lévő kerámia lapon pár pillanat alatt felmelegítettem, beléjük töltöttem a kész kavarékot, s jó adag cheddar-t reszeltem még hozzá a feltekerés előtt.

Amibe végül beleharaptunk... nos az valami extra finom lett - minden íz simult, ölelkezett!

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Jótanács emberszeretetből:előfőzött rák teljesen kienged,nem félig!A kész étel tűzről lehúz-ekkor kerül bele a rák,azonnal tálal.Ha nyers(friss)a rák,főzés végén kerül az ételbe,elkezd pirosodni-azonnal lehúz,tálal.Különben olyan lesz,mint a Tiéd:radír.

Zsuci írta...

Kedves Névtelen!
Köszönöm a jó tanácsokat! :-)

Legközelebb, ha lesz időm megvárni, míg teljesen kienged a rák, megteszem. Most nem volt.

Abban az esetben valóban elég lesz a végén beletenni a szószba. Így meg kellett engednem nekik, hogy visszapuhuljanak.

És köszönjük utólag is, nem volt radír! :-) Finom volt!