2009. július 11., szombat

Mandarinos tejberizs - sárgadinnye hajóban




Tegnap egész nap kívántam a gyümölcsrizst vagy tejberizst, nekem kb. egyre megy. Hidegen vagy melegen, ez az étel finom, egyszerű és kész.
Aztán végre hazaértem és belelkesítettem a húsevőt is!

Nagy titok nincs a dologban, nem tudom, ki hogyan készíti; én így:

Kimértem 1 bögre (átlag méret) arborio rizst és a főzőlapot feltekerve kevés (2 ek.) mandarinos olívaolajon párszor átforgattam.
Aztán hozzáöntöttem bő másfélszeres adag tejet, belekapartam fél rúd vanília magját és a rudat is beledobtam, s néha belekavarva, hogy a tej ne égjen le, fedő alatt, lassú tűzön főztem.
Amikor a tejet nagyjából felvette a rizs és a szemek állaga inkább volt puha mint sem, hozzáadtam 3 csapott evőkanál kristálycukrot, és innentől gyakrabban kevergetve, fokozatosan adagoltam hozzá annyi tejet, amennyivel krémesre főtt.

Tamás csak magában kanalazta - nagyszerűen egészítette ki a vaníliás ízt a mandarin gyümölcsössége; én pedig sárgadinnyedarabkákkal fokoztam az élvezetet.

4 megjegyzés:

szepyke írta...

Mandarinos olívaolaj???
Irigy szepy smile

Honnan? Saját gyártás? Mire használod még, édességekre csak, vagy még mire?
Milyen szép neve van Mandarinos olívaolaj. hmmm.

Zsuci írta...

Nem, nem saját... Vom Fass termék és isteni íze van. A citromos is függést okoz! :-)

Salátára csorgatva is nagyon finomak... tökéletesek arra, hogy feldobjanak egy-egy unalmas vagy megszokott ízt.

(És mivel akár 1-1 dl-t is lehet venni belőle, nem olyan veszélyes pénztárcára. Bár általában ha beszabadulok egyik üzletükbe (Kolosy tér vagy Szent István park), nehéz leállítani magam.) :-)

szepyke írta...

Lehet, hogy dolgom lesz valamelyik felé valamikor a jövő héten???
Majd úgy intézem... :DDD

Zsuci írta...

Hajrá! :-))) Ne fogd vissza magad! Lesz miből válogatni.