2009. július 7., kedd

Nektarinos szedres süti




A múlt havi Good Food-ban tetszett meg ez a recept, és a hozzá tartozó kép - viszont csak most érett be, hogy el is készítsem. Azt kell mondanom, megérte várni!!! Nagyon finom!

Igazi, gyorsan összedobható süti, aztán amíg a sütőben parkol, lehet mást csinálni. Én pl. kitakarítottam a fürdőt és sütöttem egy lecsót. Tehát tényleg nem kell őrt állni mellette.

Az eredeti recept őszibarackot és málnát ír a tésztára, de sztem ez egész évben variálható ízlés, kedv, és persze a "mibőlkapokszépet" faktor szerint. Nálam most a nektarin és a szeder nyert. Akkora szedrek mentek haza velem tegnap délután, mint ... Nem jut eszembe jó hasonlat, de igazán nagyok! :-)

Tamás két órára elpályázott úszni, közben mindennel ügyesen végeztem... talán 10-12 percig tartott, mire a pre-sütit a sütőbe toltam.

Hozzá:
  • 25 dkg vaj
  • 30 dkg kristálycukor (ebből legközelebb inkább kevesebbett teszek, vagy kevésbé édes fajtát)
  • fél vaníliarúd
  • 3 nagy tojás
  • 20 dkg liszt + 1 tk. sütőpor
  • 5 dkg darált + egy maréknyi szeletelt mandula
  • 2 nagy nektarin - de kicsit többet is elbírna szerintem
  • 2/3 tálca szeder (kb. 10-12 szem)
Először egy közepes lábasban felolvasztottam a vajat és pár percre hűlni hagytam. Egy 20x30-as tepsit kivajaztam és liszteztem, majd félretettem.
A vajba öntöttem a cukrot, a vanília kikapart magjait és beleütöttem a tojásokat, majd az egészet simára kevertem.
Ezután két részletben hozzáadtam a lisztet, majd a darált mandulát és egy csipet sót, s minden részletnél alaposan elkevertem a masszát.

Végül az egészet az előkészített tepsibe öntöttem, a tetejére halmoztam a felszeletelt nektarint, majd a szeder szemeket (félbevágva), s rászórtam a szeletelt mandulát is.

180 fokos sütőben 40 percig sütöttem, majd fóliát borítottam rá és további 20 percre visszakerült a melegbe. Fogpiszkálóval ellenőriztem, s késznek nyilvánítottam.

Kb. fél órát-40 percet hűlni hagytuk, majd langyos melegen estünk neki az első szeleteknek.
Tamás szerint nem is túl édes, és amennyit gyors tempóban eltüntetett a tányérról, azt mondta nekem: finom! :-)

Biztosan próbálkozom még más gyümölcsvariációkkal is legközelebb... de azt hiszem, inkább a savanykás típusok a nyerők ide.

2 megjegyzés:

Belly írta...

A GoodFood recepteket én is szeretem.Pontosak és finomak.Nem csodálom ha szinte lefoszlott a tálról nálatok.Nagyon jól néz ki:-)

Zsuci írta...

Köszönöm Belly!
És ami a legjobb benne, hogy másnapra is isteni finom maradt. Nem száradt ki, nem szottyadozott, szóval tökéletes!