2009. július 5., vasárnap

Tejszínes, rókagombás csirke

... vagy inkább csirkés rókagomba? ... ha kihagyni nem is sikerült a húst (jééééééé!?), legalább az arányok kedvezőek voltak. :-)


Ahogy az előző poszt képén látható a hétvégi gombatermés egyik kincse... nos itt a másik. Szintén nagy kedvenc: a rókagomba. Természetesen felénk ennek sem a "szótári alakja" van használatban... a nép nyelve igen kreatív... Cereden ez a csirkegomba. Állítólag mert sárga, mint a csibe.

Nos ebből kaptam most anyukámtól kb. 30-40 dkg-t; s ebből lett a mai vacsora.

Kellett hozzá:
  • 1 csirkemell
  • 30-40 dkg gomba
  • kb. 4 dl tejszín
  • kb. 6 dkg vaj
  • petrezselyem (egy szép csokornyi - szintén otthonról, saját termés)
  • só, bors
Első körben a csirkét megmostam, és apró falatokra vágtam. A gombát szintén mostam és viszonylag nagyobb, de nem túl vastag szeletekre aprítottam.

A vaj felét egy méretes serpenyőben megolvasztottam, s kevés sóval megpirítottam rajta a csirkekockákat. Amikor már puhultak, hozzáadtam a maradék vajat és rádobtam a gombát is; sóztam, borsoztam, ráollóztam a petrezselyem leveleket, s kevergetve megvártam, míg elillan a lé, amit a gombadarabok engedtek.
Mire ez megtörtént, a hús és a gomba is nagyjából kész állapotba került, nem is maradt más dolgom, mint a serpenyőbe önteni a tejszínt és pár percig összerottyantani az egészet. Az ízek összeértek, a tejszín (15%) kicsit besűrűsödött, és közben a tészta is megfőtt.

Bevallom, nekem sokkal jobban ízlett volna, ha nincs benne a hús, csak a gomba... de Tamás sajnos ragadozó. :-) Azért így is finom volt... sőt! Azt mondta, nagyon, nagyon finom!

1 megjegyzés:

Névtelen írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.