2009. augusztus 25., kedd

Citromos, fügés rizsfelfújt




Tegnap úgy megkívántam a rizsfelfújtat, hogy amint hazaértem, muszáj volt nekilátnom. Még épp el is készült, mielőtt a fiúk elindultak volna a meccsre. Innen is gratulálunk, Debrecen! Végre valami siker a magyar fociban!

Szóval ha valaki hirtelen felindulásból szeretne valami tartalmas édességet, a rizsfelfújt igazán jó választás, pláne hogy az alap hozzávalók is általában megtalálhatók egy konyhában; mondjuk én egy kicsit cifráztam a dolgot:
  • 6 dl tej
  • 15-16 dkg rizs (ha lehet, valami jobbféle, mondjuk arborio)
  • fél citrom reszelt héja
  • 3+2 ek cukor
  • 3 tojás
  • csipet só
  • +
  • 2 ek citromos olívaolaj
  • 10-12 szem mini füge (aszalt)
Első körben a citromos olajon megforgattam párszor a rizst, felöntöttem a tejjel, hozzáadtam a cukrot és jó ragacsos tejberizst főztem belőle. Aztán kicsit hűlni hagytam és hozzáreszeltem a citromhéjat és belekevertem az apró darabokra vágott fügét.

Ezután szétválasztottam a tojásokat; a sárgáját kikevertem 2 ek cukorral, a fehérjét pedig csipetnyi sóval kemény habbá vertem.

A cukros sárga masszát belekevertem a rizsbe, majd szépen hozzáforgattam a fehérjehabot is, végül kivajazott formába öntöttem az egészet és 180 fokon kb. 20 percig sütöttem, míg a hab szép aranybarna nem lett a tetején.

A füge igazán finom volt a krémes rizsszemek között, a fiúk is csöndesen belapátolták az adagjukat.

1 megjegyzés:

Mónika írta...

Bizony ez fincsi lehetett. :))