2009. augusztus 13., csütörtök

Csavarhúzó citromos bukéval, garnéla nyárson


A tegnapi vacsora.. amiről sejtettem, hogy nem lesz egy sportolás után nagy szeretettel fogadott és laktató valami... de azért nekiláttam. És főztem mellé kukoricát is... tegnap a Lehelen még találtam pár zsengébbnek tűnő darabot.



Előzetes félelmeim csak részben igazolódtak be. Nagy tetszést aratott a vacsora, de azért egy óra múlva elkopott némi tengeri is. :-)
Egyébként azt állította a fogyasztó vendég, hogy eddig ez a tészta + rák kombó sikerült a legjobban.


A nyársak így készültek:
A maradék garnélámat használtam el most... kb. 15-18 dkg volt még. Egyenként felkínlódtam őket a nyársakra, igyekezve a legkevesebb kárt tenni a húsban, és egészen addig visszahelyeztem mindet a hűtőbe, míg mindennel kész nem voltam.

Amikor a szósz elkészült, a tészta kifőtt és e kettő egymásra lelt, egy nagyobb serpenyőben olívaolajat hevítettem, benne 3 nagyobb gerezd felszeletelt fokhagymával és pici sózás után ebben sütöttem meg a garnélákat, oldalanként kb. szűk 1-1 percig; végül mehettek is a tányérokra.

A szósz:
Egy doboz paradicsom pürét (ami általában Mutti Polpát jelent nálam) felmelegítettem, hozzáadtam egy nagy evőkanálnyi citromos olívaolajat, sót, borsot és bazsalikomot, majd lassan rotyogtattam kicsit. Amikor épp úgy éreztem, jött még bele kb. 3-4 evőkanálnyi tejszín, újra a rotyogás, kóstolás és kész is.

A tésztafőzésen kívül semmi más dolgom nem akadt, majd amikor elkészültek a dugóhúzók, összeforgattam a szósszal, tényérokra ügyeskedtem és feldíszítettem a nyársakkal.

Olyan lelkesen fogtunk az evéshez, hogy teljesen elfeledkeztünk a hűtőben csücsülő Grana Padano sajtról, amit direkt mostanra vettem. :-/ Na sebaj, majd kitalálok hozzá egy újabb fogást. :-)

Nincsenek megjegyzések: