2009. augusztus 11., kedd

Csirke-bacon tekeredli

Nos, ezt a nevet nyerte a keresztségben...



Egyébként nem egy komoly recept, inkább csak egy ötlet... Tegnap este borsófőzeléket készítettem a fociról hazaérkező férfiembernek, és mivel halálosan unalmasnak tartom már a pörkölt / hagymás sült csirke váltakozását feltét szerepben, most kicsit másképp láttam hozzá.

Vettem egy csomag bacon szalonnát, 1,5 közepes csirkemellet (vagy egy jó nagy is elég) és egyéb nem is kellett hozzá... illetve de, egy kevés só és bors.

A csirkemellet megmostam és vastagabb ujjnyi csíkokat késeltem belőle. Óvatosan sóztam, hisz a bacon is elég sós, plusz borsoztam az íze kedvéért, majd ügyesen betekertem a szalonnával minden kis húsdarabot.

Tepsibe pakoltam mindet, kb. 0,5 dl vizet öntöttem alá és alufólia alatt, 190 fokon kb. 15-18 percig, plusz az alufóliát levéve, 220 fokon 10 percig sütöttem, hogy a bacon szépen meg is piruljon.

Jó ötlet volt... finom, újszerű feltét került a főzelékre. Omlós csirkehús, ami a szalonnának köszönhetően nem száradt ki egy csöppet sem.

2 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Öööööö, nyami! De szuper! A fini borsófőzelékkel!

Ötlet: fasírt, sült kolbász, tükörtojás, zöldségropogós feltétként :-)

Zsuci írta...

Helló Viki! Üdv itthon! :-)

Sajnos kiesik nálunk több versenyző is... a fasírtot én nem szeretem... a sült kolbászt Tamás... ami pedig nem hús, az szóba sem jöhet (mondjuk én szeretem tükörtojással is).

Szóval nem egyszerű az élet. :-)

(Egyébként hogyan kell zöldségropogós csinálni?)