2009. augusztus 6., csütörtök

Édeskrumpli-csirke korongok

AUGUSZTUS, HŐSÉG, NAPSÜTÉS, TÜSZŐS MANDULAGYULLADÁS... melyik kifejezés nem illik a sorba? :-)

Nos igen, érdekes dolgokat tudok produkálni, bár meggyőződésem, hogy ebben sokat segített az irodában dühöngő légkondis hőmérséklet is. :-/
A lényegen azonban sajnos nem változtat: ezer tű szúr a nyelőcsövembe, ha nyelni próbálok... tehát "éljen" az antibiotikum! :-(
Enni viszont azért nem árt néha... gyorsat, könnyen összedobhatót; mint pl. ezek a lenti kis halmok is. Néhány hozzávaló, kis türelem és máris fogyasztható.



Tényleg igyekeztem nem túlbonyolítani, de újfent beigazolódott: az egyszerűség gyönyörködtet!

Hozzávalók:
  • 2 közepes édesburgonya
  • 1/2 csirkemell filé
  • 1,5 dl tejszín
  • sajt (nekem most Maasdamer)
  • olívaolaj
  • só, bors
Talán 45 perc telt el a tálalásig egészen a burgonyák meghámozásától, tehát tényleg nem egy időigényes lakoma.

Első lépésként megtisztítottam a krumplikat és női ujjnyi vastagra szeleteltem. Egy tepsi aljába sütőpapírt terítettem és olívaolajat spray-ztem rá. Erre pakoltam a narancsszínű karikákat szépen egymás mellé, majd újabb spray-zés és kis sózás következett.

A csirkemellet is jól megmostam, a maradék hártyát eltüntettem róla, kis szeleteket vágtam belőle és 1-2 kisebb klopfoló ütéssel igazítottam helyre a vastagabb résztvevőket - majd sót és borsot tekertem rájuk.

Ezután már csak annyi dolgom maradt, hogy a burgonyakarikákra fektettem 1-1 szeletnyi csirkehúst és az egészet meglocsoltam a tejszínnel.

Alufóliával lefedtem a tepsit és az egészet betoltam a 180 fokra előmelegített sütőbe - úgy 20-25 percre. Végül levettem a fóliát, a hőfokot 200-ra erősítettem és betakartam a halmokat reszelt sajttal, így tettem vissza a melegre.
Innentől már csak annyi időre volt szükség, míg a sajt jól ráolvadt a húsokra, a tejszín pedig besűrűsödött.



Tamás kétszer is repetázott. Ezt nagyon bírom! :-)

3 megjegyzés:

Yasmine írta...

Hű,ez nagyon jó lehet! Szuper ötlet! És mielőbbi gyógyulást!! :-))

Mónika írta...

Mihez tudnád hasonlítani az édesburgonya ízét? Nem merem kipróbálni.
Gyógyulj meg hamar!

Zsuci írta...

Mónika, nekem nagyon hasonlít a sütőtökre... talán egy kicsit répás is... az állaga pedig inkább krumpli. Volt korábban egy köret, amiben én is először használtam, sima és édesburgonya közösen. Talán próbáld ki először ezt a vegyes verziót. Nagyon finom!

Yasmine, Mónika - már 3. napja megy az antibiotikum... kicsit könnyebben nyelek.