2009. augusztus 17., hétfő

Kacsasült almás-aszús párolt káposztával

Hétvégén anyukám születésnapját ünnepeltük nálunk, így hát én készítettem az ebédet. Hagymalevessel indítottunk, erről már szóltam korábban. A második fogás pedig ez a szépséges kacsasült volt, hagymás krumplival és almás-aszús párolt lilakáposztával. Utóbbi ötletét Ízbolygótól lestem, és saját kereteimre szabtam.

És íme az ebéd:

ELŐTTE



UTÁNA


Kora reggel elzarádokoltam a Fény utcai piacra és nagyon szép kacsacombokat szereztem vállalható áron. Az elkészítés inkább időt mint macerát igényelt, de ez is volt a terv; amíg a többi dolog elkészül, a kacsa önállóan teszi a dolgát a sütőben.

Szóval a combokat megmostam, sóztam, borsoztam, majd bőrrel lefelé egy nagy tepsibe fektettem. A kakukkfüvet megmostam és nagyjából felaprítottam, így szórtam a kacsára egy kis cserépnyi nagy részét. Ezután minden combra került 1-1 szelet paradicsom, pár kockányi fehér paprika és kevés hagyma is (most új és vörös vegyesen).

Kevés vizet öntöttem a hús alá, lealufóliáztam a tepsit, és 180 fokra előmelegített sütőbe toltam. 1 órán át sült a hús így, majd kivettem a tepsit, a combokat megfordítottam, visszaügyeskedtem a fóliát és újabb 1 óra következett 190 fokon.

Végül megszabadítottam a kacsát a fóliától, és kb. 200 fokon gyönyörűséges piros-ropogósra sütöttem a combokat.

Nem száradt ki, nem sült túl, kellett neki ennyi idő, hogy porhanyós, puha és ízletes legyen, a húson pedig ahhh... mennybemenetel... ott a leírhatatlan bőr, amit nem lehet nem megenni.

Aszús-almás párolt lilakáposzta

Hozzá:
  • egy közepes fej káposzta fele
  • 1 közepes fej hagyma
  • 2 alma (savanykás)
  • 2 dl tokaji aszú
  • barnacukor
  • só, bors, őrölt kömény
  • kacsazsír
A káposztát felvágtam vékonyabb "szeletekre", amik ugye csíkokra hullnak, majd óvatosan sóztam és állni hagytam kb. 10 percig.
Egy nagyobb serpenyőben kacsazsírt olvasztottam (kb. 2 ek), megüvegesítettem rajta a felaprított hagymát, majd erre dobtam rá a káposztát. Kevertem, kavartam, borsoztam, köményeztem, majd fedő alatt jó 20-25 percig pároltam - amihez épp elég nedvességet eresztett.
Ezután hozzákockáztam az almákat, ráöntöttem a bort (volt egy kis maradék egy üveg 5 puttonyos aszúból... beleengedtük), összeforgattam, majd egy csapott evőkanálnyi barnacukorral indítottam a célegyenesbe a köretet. Amikor a cukor karamellizálódott és szépen bevonta a káposztát az íz, ez is elkészült.

Konyhatitok, de a kacsasült alatt maradt kincset (fűszeres zsír) elmentettem, ma ebből készült a reggeli:



Pecsenyezsírral megkent bagett szeletek, sütőben pirítva, friss kerti zöldségekkel. Nyami! :-)

2 megjegyzés:

Mónika írta...

Nagyon fennséges lehetett. Én a Lehel piacon szoktam szép kacsahúst venni.

Mónika írta...

Kukk be hozzám!:))