2009. augusztus 4., kedd

Kezemben a centi

Még bő 3 hét és végre kiszakadhatunk innen... munkából, a megszokott dolgok közül. Alig bírom kivárni. Addig is tépem a centit és megfogadtam, h jó leszek, a mozgás mellett igyekszem nem össze-vissza mindent enni, pláne este.

Így esett, h tegnap egyáltalán nem ettem a főztömből... Tamásnak összedobtam egy kis gombás csirkét... én pedig egy igen finom salátát nyomtam be.

Gombás, tejszínes csirke

Hozzá:
  • egy nagyobb csirkemell fele, felkockázva
  • 6-7 fej csiperke gomba, szeletelve
  • 1 közepes fej vöröshagyma
  • petrezselyem
  • tejszín
  • só, bors, olívaolaj
Persze, persze, semmi extra, de hét közben minden tiszteletem azé, aki este fél8kor munkából hazaesve egyéb rettentő érdekességeket varázsol az asztalra.
Szóval annyi történt, hogy a felaprított hagymát kevés olajon megfonnyasztottam kicsit, majd rádobtam a csirkekockákat. Pár percig, kb. míg minden oldaluk elkezdett fehéredni, forgattam a serpenyőben, közben sóztam, borsoztam, majd jöhettek a gombaszeletek és egy jó adag petrezselyem. Fedő alatt pároltam puhára a csirkét a továbbiakban, majd amikor már kezdett a megfelelő állapotban kerülni (kb. 10-12 perc), levettem a fedőt és elpárologtattam a gombából még ottmaradt vizet.
Ezután már csak annyi dolgom maradt, h ráöntöttem az egészre 2 dl tejszínt és ezzel is összefőztem. Amikor a szósz kezdett besűrűsödni, elkiáltottam magam: KÉSZ! És már ugrott is teríteni az éhes farkas. :-)

Közben pedig gyorsan összedobtam a salátámat édes paradicsomból (3 közepes), fekete olajbogyóból és holland Maasdamer sajtból. Nem volt nagy varázslat, a felkockáz, összekever elvet követtem. :-)

Terveztem még meglocsolni kevés citromos olívaolajjal, de elmaradt. Annyira szeretem ezt az érett, édes paradicsom ízt, h semmi mással nem akartam elvenni róla a figyelmet.

Nincsenek megjegyzések: