2009. augusztus 9., vasárnap

Nektarinos cobbler

Íme, nálunk is elkészült a cobbler. Annyi blogon olvastam dicsérő szavakat róla, hogy kipróbáltam én is - nektarinos változatban.




Nos nem állíthatom, hogy osztatlan sikert aratott nálunk... 1:1 arányban hoztuk ki a végereményt. Tamás annyi mondott néhány falat után: "tényleg finom... meg ízlik is... csak én ezt nem annyira szeretem... - ... nem elég csokis". :-))) És valóban, egyáltalán nem csokis; de talán már említettem, hogy nálunk a desszert többnyire csak csokis lehet, ha be akar vágódni. :-/
Nekem azért ízlett... nagyon tetszett az alul lévő krémes, mázas barackréteg... és jól esett langyosan, hideg fagyival körítve.

A recept nálam is ugyanaz, mint Ancsikánál és Lila Fügénél... de azért leírom ide is.

Hozzávalók az alsó réteghez:
  • kb. 60 dkg gyümölcs, megpucolva, darabolva
  • 2 ek. étkezési keményítő
  • 2 ek. barnacukor
  • 1 vaníliarúd - magok kikaparva

Egy tűzálló tálban a fentieket összekevertem, és állni hagytam, míg összedobtam a tésztát.

Tészta hozzávalói:
  • 25 dkg liszt
  • 5 dkg cukor
  • csipet só
  • 1 csomag sütőpor
  • 10 dkg hideg vaj
  • 1 tojás
  • 1,5 dl tejszín
A lisztet, cukrot, sót, sütőport vegyítettem, majd a hideg, felkockázott vajat elmorzsoltam a szárazanyagokban.
A tojást kicsit felvertem a tejszínben, majd hozzáöntöttem az egészet a lisztes vajas tésztalaphoz, és egy fakanállal masszát kevertem belőle, amit aztán egy evőkanál segítségével kis galuskák formájában a gyümölcsre helyeztem. Nem kell, hogy teljesen belepje a tészta, sütés közben összeérnek a tésztahalmok a rések fölött.

170-180 fokra előmelegített sütőben kb. 35 percig sütöttem és kicsit hűlni hagytam, mielőtt tálaltam.

Nincsenek megjegyzések: