2009. augusztus 18., kedd

Rakott patiszon




Mit mondjak? Egyáltalán nem egy fotogén étel... de az íze mindenért kárpótolt. Nem gondoltam volna, de Tamás olyan lelkesen tolta befelé, mintha a világ egyik legfinomabb fogása lenne a tányérján.

Otthonról kaptam friss patiszont a kertből, és nem a panírozott verzióra vágytam. Gondoltam, rétegezem ezzel-azzal, mi baj lehet belőle?!

Hozzávalók:
  • 1 közepes patiszon
  • 35 dkg darált sertéscomb
  • 2 dl sűrű paradicsomlé
  • 1 közepes hagyma
  • besamel szósz
  • 1-2 közepes húsos paradicsom
  • só, bors
  • 5 dkg sajt - most Grana padano maradék volt itthon
  • 3-3,5 dl tej
A patiszont meghámoztam és kibeleztem, majd vékonyabb szeletekre vágtam és egy kicsit besóztam.

A húst a felszeletelt hagymával és némi kacsazsírral megpirítottam, sóztam, borsoztam, végül a paradicsommal sűrű ragut készítettem belőle.

A besamel-hez kb. 4 dkg vajat felolvasztottam és elkevertem, megpirítottam benne kb. 2 ek. lisztet. Azért a kb. adagok, mert nem méricskéltem pontosan; nagyjából látni lehet, mennyi lisztet vesz fel a vaj. Ezután felöntöttem a tejjel és csomómentesre kevertem, s szépen besűrítettem a szószt, a végén pedig belereszeltem a sajtot is.

Aztán már csak egy tűzálló tálba kellett rétegeznem a fentieket... pár szelet patiszon, egy réteg ragu, néhány szelet paradicsom, rá néhány kanálnyi besamel; újra patiszon, ragu, paradicsom, besamel; végül patiszon, paradicsom, besamel és még egy kis reszelt sajt került az egész tetejére.

180 fokra előmelegített sütőbe toltam először tetővel, majd a tetőt levéve az étket, és 35-40 perc múlva tálaltam.

Mivel kevésbé lett sűrű, mint vártam, nem lehetett szépen tálalni, de ez legyen a legnagyobb probléma egy finom étellel.
Friss bagettel ettük, jól illett hozzá.

Nincsenek megjegyzések: