2009. szeptember 17., csütörtök

Csőben sült brokkoli

Vagy valami olyasmi. Mindenesetre finom.



Valami olyan vacsora kellett, ami táplálja a férfiszervezetet, ugyanakkor elhozhatom ebédre másnap a "vissza kell fognom magam és fogyni pár kilót" szlogennel egyeztetve. Ugyan nem 100%-ig fitness, de ebédre még belefér. És nem mellékes, hogy nagyon ízletes!

Igazán egyszerű étel egyébként, amolyan rétegezd és süsd meg fajta, tehát szeretjük. :-)

Kell hozzá:
  • 1 csirkemell filé
  • 1 nagyobb/erős közepes fej brokkoli
  • besamel szósz (kb. 5 dkg vaj, 2 csapott ek liszt, annyi tej, amennyit felvesz)
  • sajt
  • só, sültcsirke fűszer
Mivel gyors esti vacsoráról beszélünk, az ilyesmit igyekszem nem túlbonyolítani. Ilyenkor barátok a különféle fűszerkeverékek. Most 'sültcsirke' típusú.

Azzal kezdtem, hogy a csirkemellet megmostam és apró kockákra vágtam. Egy serpenyőben 2 ek olívaolajat hevítettem és jól megsültcsirkefűszerezve a húst, megpirítottam benne. Mivel bőven elég sós a fűszer, külön már nem kellett ízesíteni. Amikor kifehéredett, fedő tettem rá és jól lepirítottam, aztán amikor kezdte lekapni, még kb. fél dl vizet öntöttem alá és ezt is elpárologtattam.

Közben a brokkolit rózsákra szedtem és enyhén sós vízben főztem 3-4 percig. Aztán kicsit hűlni hagytam, végül a rózsákat függőlegesen felszeleteltem, úgy fél cm-esre.

Egy tűzálló tálat olívával kicsit lefújtam, leraktam egy réteg brokkolit, rá a húst, majd még egy réteg zöldet. Aztán az egészet leborítottam a besamel-el, végül megfejeltem néhány szelet sajttal.
190 fokos sütőben úgy 20-25 percet kaptak barátkozni, míg a teteje szép barnára nem sült.

Aztán ismét rácsodálkoztunk (főleg a hús+köret mániás, aki nem én vagyok!), milyen finom! Pedig alig látszik a hús. De azért jó hogy ott van! :-)

Nincsenek megjegyzések: