2009. szeptember 10., csütörtök

Fokhagymás szűzpecsenye harmatgomba paprikással




Hol lehet? Hol lehet? ... Jaaa, hiszen ma is foci van! Hoppá! Éhes lesz mire hazaért. Farkas éhes. Vagy inkább egy éhes farkas. (Ahogy nagymamám mondta régen, egy éhfarkas.) :-) Mi legyen? Gyorsan ki kell találni valamit! Valamit a fagyasztóból, mert semmi nincs itthon. :-/

Oké, van 2 szűzpecsenye... és gomba... előre elkészítve és lefagyasztva - köszi Anya! Akkor... lássuk miből élünk:

  • 2 szűzpecsenye
  • 8-10 gerezd fokhagyma
  • kacsazsír (még fűszerekkel, ahogy sültek anno)
  • só, bors
  • és a paprikásan lesütött gomba
  • rizs
Amikor nekiláttam, nem gondoltam volna, hogy egy ilyen finom vacsora kerül az asztalra.

A húsokat - amennyire sikerült - kiolvasztottam és megmostam, majd sóztam, borsoztam és a kacsazsírral jól alátámasztva a tepsibe fektettem. Mellészórtam a fokhagymákat, kevés vizet öntöttem alá, letakartam a tepsit alufóliával és 190 fokos sütőben kb. egy órán át sütöttem.

Amikor megnéztem és a villát egy szaftos, szinte kész húst sikerült beleszúrni, levettem a fóliát és 200 fokon még pirongattam egy picit a cuccot. :-)

Közben elkészült a rizs, felmelegítettem a gombát és már csak szeletelni és tálalni kellett. Nagyon ízletes variáció kerekedett; a gomba pedig sokat dobott a sima hús-köret pároson.

(Egyébként csak felénk hívják harmatnak ezt a gombát... a hivatalos neve szegfűgomba. Így talán már mindenkinek ismerős.)

Nincsenek megjegyzések: