2009. szeptember 21., hétfő

Garnéla raclette vacsora




Kicsit csaltam, nem full-fitt fogás, de cserébe finom, még akkor is, ha első ránézésre hektikusnak tűnik az összeállítás.
És egy szuper erény: a rák istenien laktat, miközben szinte 100% fehérje a bevitel. No persze csak akkor ha semmi más nem fogy mellé! :-) Ami pedig nehéz, de nem elképzelhetetlen.

Tehát adott volt otthon egy csomó hozzávaló, plusz a Culinarisban (az árat igyekeztem nem meglátni) szereztem egy tálca friss főtt garnélát.

Vagyis a hozzávalók (2 személyre):
  • 15-20 dkg garnéla
  • 2-3 ek. szójaszósz
  • 2-3 ek. citromos olívaolaj
  • 1 kisebb padlizsán
  • 4-5 közepes szem krumpli
  • kb. fél fej lilahagyma
  • 15 dkg sajt (nekem most Gruyére 2/3 + emmentáli 1/3)
  • só, bors
Előkészület gyanánt a rákokat a szójaszósz és a citromos olíva keverékébe forgatta és egy szűk órát állni hagytam. Aztán felkarikázta a padlizsánt, sóztam és borsoztam. Plusz előkészítettem a krumplit és felkarikáztam a hagymát is.

Aztán amikor evéshez készülődtünk, már gyorsan történt minden. A padlizsánszeleteket a rákok fürdővizével kicsit meglocsolgatva megsütöttem a racletten; a hagymát szintén megpirítottam a lapon, míg alul olvadtak a sajtok a kis kanalakban; a krumpli épp megfőtt és a tányérokra került, végül a garnélák 1-2 percet a lapon töltve felmelegedtek és kicsit megpirultak.

Lehet hogy kuszán hangzik, lehet hogy sajátos összeállítás, de nagyon finom lett. És a szójaszószos citromos kombó igen jól vizsgázott!

Nincsenek megjegyzések: