2009. október 18., vasárnap

Almás lepény




Ez a süti akkoriban készült először, amikor még csak kezdtem főzögetni. És nagy sikert aratott, barátok voltak nálunk és elfogyott a tepsit teljes tartalma. Akkor szilvás verzió készült, most almás... és az a helyzet, hogy megvan a tanulság is... levesesebb gyümölcsből finomabb... egyszerűen szaftosabb a süti, a gyümölcsdarabok pedig lesüllyednek jobban, nem lebegnek a tetején. Ebben az almás verzióban jólesik egy kis lekvár vagy öntet mellé. Egyébként maga a tészta nagyon szerethető, hisz könnyen összedobható és igen finom.

Hozzávalók:
  • 38 dkg cukor (nekem 2/3 barna, 1/3 vaníliával érlelet kristály)
  • 38 dkg liszt
  • 5 tojás
  • 1 cs sütőpor
  • 1,5 dl étolaj
  • 1,5 dl langyos víz
  • 30-40 dkg gyümölcs
Nem tettem bele fahéjat, most valahogy nem kívántam az ízét.

Egy keverőtálban kikevertem a tojásokat és a cukrot, majd fokozatosan hozzáöntöttem a vizet és az olajat. Végül a sütőporos lisztet kevertem a tésztakezdeménybe, míg egynemű masszát nem kaptam.

Az egészet egy kiolajozott tepsibe öntöttem és a tetejére dobáltam az almaszeleteket. 200 fokos sütőben kb. fél óra kellett neki, míg nem ragaszkodott a tészta a fogpiszkálóhoz.

Nincsenek megjegyzések: